• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082416509
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:

حضور ۲۹ گروه داخلی و خارجی در جشنواره موسیقی نواحی ایران

حضور ۲۹ گروه داخلی و خارجی در جشنواره موسیقی نواحی ایران

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از حضور ۲۹ گروه داخلی و خارجی در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در گرگان خبر داد و افزود: در این دوره ۲۴ گروه داخلی و پنج گروه خارجی حضور دارند.

محمد رعیت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران از عصر دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان آغاز شد، اظهار کرد: مجموعه تالار بزرگ فخرالدین اسعد گرگانی میزبان این رویداد مهم هنری بوده که تا ۲۷ آبان ماه ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در این دوره ۲۹ گروه داخلی و خارجی حضور دارند، ادامه داد: ۲۴ گروه شرکت‌کننده از استان‌های داخل کشور و پنج گروه خارجی از کشورهای آسیای میانه هستند.

وی با تأکید بر اینکه روز نخست این جشنواره با اجرای گروه موسیقی کشور افغانستان و سه گروه داخلی از استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران و کردستان به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه از پیش تدوین شده، روز دوم این جشنواره از عصر امروز آغاز می‌شود و علاقمندان به هنر موسیقی نواحی می‌توانند رایگان از اجراها دیدن کنند.

حضور ۲۲ گروه داخلی و خارجی در جشنواره موسیقی نواحی گرگان

رعیت ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان گلستان را بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: کثرت قومیت‌ها و پیشینه غنی فرهنگی استان ظرفیتی ایده آل برای میزبانی از اینگونه رویدادها ایجاد کرده و جامعه هنری استان باید در راستای تقویت داشته‌ها از این فرصت ها نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همدلی، وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام گلستان در سراسر کشور زبانزد است، تصریح کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها سبب می‌شود تا در فضای سالم و به دور از حاشیه، در میان اقوام تبادل فرهنگ و آداب صورت پذیرد و نسل جدید با پیشینه فرهنگی کشور بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه موسیقی اصیل ایرانی برگرفته از آداب و رسوم اقوام است، اضافه کرد: با نگاه اجمالی به سبک موسیقی نواحی می‌توان عرفان، عشق به معبود، معرفت و اخلاق را درک کرد.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با محور «ایران فرهنگی؛ سنت‌های قومی در گفتمان‌های موسیقایی جهان اسلام» پس از چهارده دوره میزبانی استان کرمان برای نخستین بار در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha