• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082618310
  • خبرنگار : 50039

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد:

حضور همه اقوام کشور در جشنواره موسیقی نواحی/ هنرنمایی اقوام گلستان در عرصه‌های ملی

حضور همه اقوام کشور در جشنواره موسیقی نواحی/ هنرنمایی اقوام گلستان در عرصه‌های ملی

ایسنا/گلستان معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه همه اقوام کشور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی نواحی کشور حضور دارند، افزود: اقوام ساکن در استان گلستان گروه‌های موسیقی فاخر دارند که در رویدادهای مختلف ملی هنرنمایی می‌کنند.

رضا یازرلو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران به میزبانی استان گلستان و مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این جشنواره ۲۹ گروه فاخر و ارزشمند موسیقی نواحی ایران و جهان از ۱۷ استان کشور و پنج کشور خارجی حضور دارند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه جای خوشحالی دارد پس از ۱۴ دوره میزبانی استان کرمان، میزبانی پانزدهمین دوره به استان گلستان واگذار شد، ادامه داد: این جشنواره اولین رویداد بین‌المللی موسیقی است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به میزبانی استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان سابقه میزبانی رویدادهای ملی و بین‌المللی را در سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری دارد، خاطرنشان کرد: در عرصه موسیقی، پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی ذکروذاکرین در سال ۱۳۸۴ به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار شد که در آن دوره حدود ۱۰۰ هنرمند در قالب ۳۰ گروه هنری شرکت کردند.

حضور همه اقوام کشور در جشنواره موسیقی نواحی/ هنرنمایی اقوام گلستان در عرصه‌های ملی

یازرلو با تأکید بر اینکه استان گلستان نگارستان ایران است، تصریح کرد: زندگی مسالمت‌آمیز قومیت‌های شریف در این استان بهانه‌ای شد تا «گلستان» میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی نواحی ایران با حضور نمایندگان اقوام سراسر کشور و کشورهای آسیای میانه باشد.

وی پیشینه تاریخی و منابع انسانی استان گلستان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری را غنی و اصیل عنوان کرد و افزود: همه اقوام ساکن در استان گلستان گروه‌های موسیقی فاخر دارند که همه ساله در رویدادهای مختلف استانی و ملی هنرنمایی می‌کنند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان داشتن زیرساخت‌های فنی از جمله مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی را سرمایه‌ای ارزشمند برای استان دانست و گفت: اشتیاق و همراهی مردم هنردوست گلستان از دیگر عواملی بود که میزبانی این دوره به استان واگذار شود.

گفتنی‌است، پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران از ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در مجموعه تالار بزرگ فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شده و آیین اختتامیه آن ۲۷ آبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha