• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082618552
  • خبرنگار : 50039

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان آغاز شد

آیین اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان آغاز شد

ایسنا/گلستان لحظاتی پیش آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان آغاز شد.

آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی"، علی‌محمد زنگانه "استاندار گلستان"، مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشوری و استانی، هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقمندان به هنر موسیقی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

محمدعلی مرآتی دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با بیان اینکه موسیقی در خالص‌ترین نوع خود یکی از شئون رفتاری انسان به شمار می‌رود، اظهار کرد: هنرمندان موسیقی نواحی ایران اسلامی از شریف‌ترین، نجیب‌ترین و محجوب‌ترین‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال کلیدواژه‌های بسیاری وجود دارد که ایران فرهنگی به عنوان یکی از سرزمین‌های کهن با آیین صلح و دوستی در کنار کشورهای همسایه و سایر ملت‌ها سخن می‌گوید، ادامه داد: این سخن گفتن با زبان موسیقی در جهان اسلام است که اعتبار بین‌المللی به همراه دارد.

دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با تاکید بر اینکه جشنواره این دوره طی فراخوانی با دعوت از یکصد موسیقدان آغاز شد، خاطرنشان کرد: بخش پژوهش این جشنواره با دعوت از ۱۰ پژوهشگر برتر و سرشناس موسیقی اقوام در کارگاه‌های مختلف برگزار شد.

گفتنی‌است، در این جشنواره که در دو بخش «اجرای صحنه‌ای» و «نشست های پژوهشی» برگزار شد، هنرمندانی در قالب ۲۹ گروه از ۱۷ استان کشور و چهار کشور ترکیه، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان به اجرای موسیقی پرداختند.

اشتراکات موسیقایی جوامع مسلمان در حوزه ایران فرهنگی کهن و چیدمان این رنگین کمان فرهنگی در یک میدان هنری، مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بود. 

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha