• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401092617053
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار

استمرار گرانی گوشت گوسفندی در بازار قزوین

استمرار گرانی گوشت گوسفندی در بازار قزوین

ایسنا/قزوین در شرایطی که قیمت گوشت گوسفندی در بازار قزوین به‌تازگی افزایش‌یافته بود، این کالا در هفته‌ای که گذشت یک‌بار دیگر با افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزارتومانی مواجه شد.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار سنتی قزوین پرداخته و نوسانات قیمت این کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

مرغ یکی از کالاهای اساسی است که طی ماه‌های اخیر، قیمت آن دائماً در نوسان بوده است. به‌دلیل افزایش قیمت مرغ در مرداد و شهریور سال جاری، مرغداران به طمع افتادند و بیش از سهمیه خود جوجه‌ریزی کردند. اما همه‌چیز دست‌به‌دست هم داد تا علیرغم پیش‌بینی‌ها و برخلاف سنوات گذشته، در فصل پاییز تقاضا برای خرید مرغ کاهش یابد. این‌چنین بود که تولید و عرضه زیاد شد و تقاضا کاهش یافت و قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌ها از نرخ مصوب فاصله گرفت. در چنین شرایطی مرغداران با مشکل مواجه شدند و مرغ‌های تولیدی روی دست‌شان ماند. اتحادیه مرغداران نیز از مردم درخواست کرد که در راستای حمایت از تولید داخلی، به ذخیره خانگی مرغ روی بیاورند. مردم به این درخواست جامه عمل پوشاندند و مرغداران را از ضرری سنگین و کمرشکن نجات دادند.

طی دو هفته قبل قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌ها به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۴ هزار تومان رسیده بود، اما با حمایت مردم از مرغداران و ذخیره خانگی مرغ گرم، قیمت این کالا به نرخ مصوب نزدیک شد. اکنون قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در بازار قزوین ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. نرخ مصوب مرغ نیز ۶۳ هزار تومان است.

قیمت هر کیلو ران مرغ ۶۱ هزار و ۵۰۰ تا ۶۴ هزار تومان و قیمت هر کیلو سینه مرغ ۹۰ هزار تومان است. همچنین هر شانه تخم‌مرغ نیز با توجه به وزن آن و درشتی و ریزی تخم‌مرغ‌ها، ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

گوشت گوسفندی بازهم گران شد

در شرایطی که قیمت گوشت گوسفندی در بازار قزوین به‌تازگی افزایش‌یافته بود، این کالا در هفته‌ای که گذشت یک‌بار دیگر با افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزارتومانی مواجه شد.

قیمت انواع گوشت در هفته‌ای که گذشت در بازار قزوین به این شرح بود: گوشت گوساله بی‌چربی ۲۵۰ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۳۵ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۰۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی بی‌چربی ۲۸۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۲۶۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۲۲۸ هزار تومان.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

با افزایش قیمت مرغ و گوشت قرمز، بعید نیست تقاضا برای خرید ماهی افزایش یابد و این افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت این کالا شود.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین به این شرح است: سالمون ۸۷ تا ۱۰۳ هزار تومان، سفید ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، قزل‌آلا ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان، کپور ۸۸ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۸۰ تا ۸۷ هزار تومان، حلوا ۷۰ هزار تومان، قباد ۳۷ تا ۵۶ هزار تومان، تن ۵۵ تا ۵۷ هزار تومان، بیکت ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان، آزاد ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان.

قیمت انواع برنج و حبوبات در ثبات نسبی

طی هفته‌های اخیر قیمت برنج و حبوبات در بازار قزوین تغییر چشمگیری نداشته و در ثبات نسبی بوده است.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: علی هاشمی ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، علی کاظمی ۱۱۰ تا ۱۲۵ هزار تومان، زرد دُم ۱۱۳ هزار تومان، فجر ۶۵ تا ۷۸ هزار تومان، شیرودی ۵۶ تا ۷۰ هزار تومان، طارم گیلان ۹۰ هزار تومان، طارم ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، عنبربو ۵۸ تا ۷۰ هزار تومان، پاکستانی ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان، هندی ۳۰ هزار تومان.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیاچیتی ۵۵ تا ۸۰ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان، لوبیا قرمز ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، لوبیا سفید ۴۴ تا ۴۷ هزار تومان، عدس ۴۵ تا ۶۸ هزار تومان، ماش ۴۲ تا ۵۰ هزار تومان، نخود ۴۶ تا ۵۵ هزار تومان، لپه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان.

بوی گرانی میوه شب یلدا به مشام می‌رسد

درحالی‌که چند شب بیشتر به فرارسیدن بلندترین شب سال یعنی یلدا باقی نمانده است، بوی گرانی میوه به مشام می‌رسد. برای نمونه قیمت موز از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده است. در شرایطی که عدم درج قیمت روی کالاها به‌عنوان یکی از تخلفات صنوف شناخته می‌شود، اما برخی مغازه‌ها در بازار تره‌بار قزوین همچنان بدون درج قیمت فعالیت می‌کنند و کسی هم کاری به کارشان ندارد.

لازم است در چنین شرایطی نظارت‌ها بر بازار افزایش یابد، چراکه برخی تخلفات کاملاً واضح و آشکارند و با نظارت‌های میدانی به‌راحتی می‌توان این تخلف‌ها را پیگیری و کنترل کرد.

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: موز ۴۸ تا ۶۰ هزار تومان، گلابی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب ۱۳ تا ۳۳ هزار تومان، کیوی ۱۷ تا ۳۲ هزار تومان، خرمالو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۳ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، نارنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، انار ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان، انگور ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، هندوانه ۱۰ هزار تومان، گریپ‌فروت ۱۲ هزار تومان، به ۳۵ هزار تومان.

قیمت انواع صیفی و سبزیجات در بازار قزوین به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، پیاز ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، لیموترش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، نارنج ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان، سیر ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، بادمجان ۶ تا ۱۰ هزار تومان، کدو خورشتی ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان، کدوحلوایی ۱۰ هزار تومان، شلغم ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، لبو ۱۱ تا ۱۵ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، هویج ۷ تا ۸ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۷ تا ۱۵ هزار تومان، کلم‌بروکلی ۱۵ هزار تومان، برگ‌کلم ۷ تا ۸ هزار تومان، کاهو ۸ تا ۱۰ هزار تومان، کاهو پیچ ۱۵ هزار تومان، لوبیا سبز ۲۰ هزار تومان، قارچ ۶۰ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha