• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401092718366
  • منبع : نمایندگی سمنان

در دولت سیزدهم صورت گرفت:

ایجاد ۳۱ شرکت دانش بنیان در استان سمنان

ایجاد ۳۱ شرکت دانش بنیان در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: در دولت سیزدهم در سطح استان ۳۱ شرکت دانش بنیان به مجموعه شرکت های دانش بنیان استان افزوده شده است.

سید محمد رضا هاشمی، ۲۷آذر در اجلاس عمومی سالیان مجمع بسیجیان استان اظهار کرد: بسیج در تمامی برهه ها و بخش های مختلف اجرایی ازجمله اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و ...، همواره یار و همراه و بازوی توانمند دولت و دستگاه های اجرایی بوده است.
وی افزود: از مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط کارگروه های ذیل مجمع بسیج استان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و ... به بهترین شکل ممکن استفاده خواهد شد.
استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه جمعیت و افزایش نرخ فرزند آوری در استان برای جلوگیری از پیری جمعیت، مهاجر پذیری و حاشیه نشینی، نیازمند یک بسیج عمومی هستیم.
هاشمی بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند تا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به صورت کامل به مرحله اجرا در بیاورند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز است تا برای مدیریت بحث جمعیت در استان تمامی دستگاه های اجرایی، علما، روحانیون، نخبگان و ذینفوذان به صورت ویژه و با جدیت بیشتر پای کار باشند.
استاندار سمنان افزود: تولید پول و ثروت در سطح روستاها به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و نیروی کار روستایی و جلوگیری از مهاجرت، ایجاد حاشیه نشینی و آسیب های مرتبط با این‌ مهم، امری ضروری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بحث پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در سطح استان بالغ بر ۴۰ درصد فراتر از تعهدات استان تسهیلات به متقاضیان‌پرداخت شده و در حوزه تسهیلات تبصره ۱۶ نیز با اولویت مشاغل خانگی و روستایی و ایجاد فرصت های شغلی در روستاها پرداخت انجام‌خواهد شد
هاشمی همچنین عنوان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، تکنولوژی روز و سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی در راستای افرایش بهره وری و تحقق رشد اقتصادی از دیگر اولویت های استان است.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم در سطح استان ۳۱ شرکت دانش بنیان به مجموعه شرکت های دانش بنیان استان اضافه شده که از این تعداد ۵ شرکت در حوزه کشاورزی مشغول هستند.
استاندار سمنان گفت: در راستای توسعه دیپلماسی خارجی و روابط با کشور های دوست و همسایه، اقدامات و روابط مطلوبی با برخی کشور ها انجام شده که در آینده توسعه نیز خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha