• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۵:۲۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1401101308440
  • خبرنگار : 71664

/مهارت‌محور شدن دروس و تعریف سرفصل‌ها براساس نیاز منطقه‌ای/

مهارت محور شدن دروس، نیازمند اصلاح ساختار برنامه‌ریزی درسی است

مهارت محور شدن دروس، نیازمند اصلاح ساختار برنامه‌ریزی درسی است

رئیس دانشگاه شیراز گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده، درنظر داریم که دانشجویان به جای اینکه ترم آخر تحصیلات خود را دانشگاه‌ها سپری‌کنند، در محیط کار حضور داشته‌باشند. اجرای این برنامه، نیازمند اصلاح ساختار برنامه‌ریزی درسی است.

دکتر محمد مؤذنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انتقال دانشجویان به دل صنعت می‌تواند راهکاری برای مهارت‌محور شدن دروس دانشگاهی باشد، تصریح کرد: دانشجویان باید برمبنای ماهیت رشته تحصیلیشان با محیط کار آشنا شوند. شرایطی برای دانشجویان باید فراهم شود که در زمان تحصیل با محیط کار آشنا شوند. آشنایی دانشجویان با محیط کار نه تنها سبب ارتقاء انگیزه آنها می‌شود بلکه عاملی است که آنها با آگاهی و تجربه قبلی وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که با شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی برای ورود دانشجویان به بازار کار تفاهم‌نامه‌هایی امضاء‌کنیم. همچنین تصمیم داریم که شرایطی را برای مهارت‌محور شدن دروس دانشگاهی فراهم کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تعریف سرفصل دروس بر اساس نیاز منطقه‌ای، گفت: هر یک از دانشگاه‌های ایران باید برمبنای پتانسیل منطقه و محل استقرارشان، سرفصل‌های درسی را تعریف‌کنند.

وی درباره تعریف سرفصل درسی براساس نیاز هر منطقه اظهار کرد: ایران از نظر گستره جغرافیای، دسترسی به منابع طبیعی و ویژگی‌های جغرافیایی دارای پتانسیل‌های فراوانی است. برنامه‌ریزی و سرفصل‌های درسی باید بر اساس این ویژگی‌ها تنظیم شوند. به طور مثال، "گردشگری" در شهر شیراز بسیار برجسته است؛ رشته‌هایی مانند "هتل‌داری" و "گردشگری" که به صورت مستقیم با حوزه گردشگری در ارتباط هستند، می‌توانند در دانشگاه‌های شیراز تقویت شوند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در دانشگاه شیراز برای آینده تعریف کرده‌ایم، ارتباط دانشجویان با مراکز گردشگری و هتل‌ها است. گروهی از دانشجویان رشته گردشگری باید در هتل‌ها حاضر شوند تا با مفهوم و ماهیت ارائه خدمات و دیگر مسائل این حوزه آشنا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha