• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401102819561
  • خبرنگار : 50180

توصیه به کنکوری‌ها

شانسی به سوالات پاسخ ندهید

شانسی به سوالات پاسخ ندهید

ایسنا/کرمانشاه مسئول مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به کنکوری‌ها توصیه کرد، تنها به سوالاتی جواب بدهند که از درست بودن آن اطمینان داشته باشند و به هیچ عنوان از شیوه پاسخ تصادفی(شانسی) به سوالات استفاده نکنند.

 محمدحسین نیک‌تاش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هر نوع مکالمه داوطلبان آزمون سراسری در مورد کنکور و نتایج آن شب قبل از برگزاری آزمون ممنوع است، گفت: توصیه می‌شود کنکوری‌ها هیچ صحبتی با دوستان خود یا اطرافیانشان در مورد میزان درس خواندن و یا نتیجه کنکور نداشته باشند، چون صحبت کردن در این مورد برای داوطلبان استرس‌آور است.

وی شناسایی محل برگزاری آزمون سراسری را یک روز قبل از برگزاری آزمون به کنکوری ها توصیه کرد و افزود: اگر داوطلبان روز قبل سری به محل برگزاری آزمون بزنند، کمتر دچار استرس خواهند شد.

مسئول مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از کنکوری‌ها خواست تا شب قبل از آزمون سراسری از غذاهای آماده و فست فودی استفاده نکنند، چون احتمال مسمومیت افراد در اثر مصرف این نوع غذاها دور از انتظار نیست و در صورت بروز مسمومیت داوطلب فرصت شرکت در کنکور را به عنوان یک شانس مهم در مسیر کسب موفقیت از دست خواهد داد.

نیک تاش استحمام و دوش گرفتن شب قبل از برگزاری آزمون را در کاهش استرس داوطلبان تاثیرگذار دانست و گفت: همچنین استفاده از دمنوش‌های گیاهی مثل گل گاوزبان برای کسب آرامش بیشتر به داوطلبان توصیه می‌شود.

 نیک‌تاش خواب کافی را به کنکوری‌ها در شب قبل از برگزاری آزمون توصیه کرد و افزود: بهتر است کنکوری‌ها با آرامش به رختخواب رفته و بدون فکر کردن به هیچ موضوعی بخوابند، چون هر نوع فکر و خیال فرصت خوابیدن را از فرد گرفته و او را دچار استرس خواهد کرد.

مسئول مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کنکوری‌ها روز برگزاری آزمون باید صبحانه مقوی اما کم حجم صرف کنند، گفت: توصیه می‌شود کنکوری‌ها از مصرف لبنیات به ویژه شیر برای کنترل اضطراب خود صرف نظر کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه داوطلبان آزمون سراسری باید یک ساعت زودتر از موعد مقرر در محل آزمون حاضر باشند، گفت: این موضوع نقش مهمی در کاهش سطح استرس داوطلب خواهد داشت، چون ورود هیجانی داوطلب سرجلسه روی پاسخگویی او تاثیر منفی خواهد داشت.

وی سپس مدیریت زمان را سرجلسه کنکور خیلی مهم عنوان کرد و افزود: داوطلبان دقت کنند حتما با خود ساعت سر جلسه آزمون ببرند، چون داشتن ساعت در مدیریت زمان نقش خیلی مهمی دارد.

نیک تاش اشاره‌ای هم به نحوه پاسخگویی داوطلبان به سوالان آزمون سراسری برای کسب نتیجه بهتر داشت و گفت: توصیه می شود داوطلبان تنها به سوالاتی جواب بدهند که از درست بودن آن اطمینان داشته باشند و به هیچ عنوان از شیوه پاسخ تصادفی به سوالات استفاده کنند.

وی یادآور شد: داوطلبان می توانند سوالات سخت یا سوالاتی که به جواب آنها شک دارند، را با یک علامت مشخص کرده تا در انتها اگر فرصت کردند به آن سوال برگشته و در صورت اطمینان از درست بودن جواب به آن سوال پاسخ بدهند.

 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha