• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111108635
  • منبع : نمایندگی سمنان

در دیدار مدیران جهاددانشگاهی با استاندار سمنان عنوان شد

آمادگی جهاددانشگاهی برای ایجاد زنجیره کامل درمان ناباروری در استان سمنان

آمادگی جهاددانشگاهی برای ایجاد زنجیره کامل درمان ناباروری در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان از آمادگی این نهاد برای ایجاد سیکل کامل درمان ناباروری در استان سمنان خبر داد.

علی منصفی راد ۱۱بهمن ماه در دیدار جمعی از مدیران ارشد جهاددانشگاهی کشور و روسای پژوهشکده های جهاددانشگاهی و...با استاندار سمنان بااشاره به تاکیدات استاندار سمنان در خصوص رویکرد فناورانه به حل مشکلات استان و بهره مندی از ظرفیت های بالای جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان سمنان با توجه به زمینه مساعد برای بهره مندی استان از شبکه گسترده دانش و خدمات فنی جهاددانشگاهی کشور، آمادگی دارد این دانش فنی را به استان منتقل کند.
وی به نشست استاندار با رئیس جهاددانشگاهی کشور اشاره و تصریح کرد: در ادامه مصوبات آن نشست پیگیری چند پروژه با هدف انتقال دانش فنی به استان در دستور کار قرار گرفت.
 رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از صدور مجوز تأسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» خبر داد و ادامه داد: رویکرد این مرکز ارائه درمان مناسب و مؤثر و تلاش در راستای تسریع در روند بهبود زخم و حفظ اندام که یکی از معضلات در بیماران دیابتی است خواهد بود.
منصفی راد افزود: تمرکز این درمانگاه در حوزه درمان دیابت و خدمات عمومی و تخصصی در حوزه دیابت و درمان انواع زخم ها با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی در این بخش است.
وی از خدمات عمومی و تخصصی در حوزه زخم به عنوان یکی از دستاوردهای جهاددانشگاهی در سطح کشور نام برد و گفت: امید است با ایجاد این مرکز مردم استان از خدمات نوین جهاددانشگاهی در این بخش بهره مند شوند.
رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی نیز گفت: در استان سمنان نیز در سفر رییس جمهور وقت ، پروژه ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی بسطام مصوب شد اما با وجود تهیه زمین و چاه آب و... از سوی جهاددانشگاهی استان، این پروژه مغفول و مسکوت ماند.
وی با اشاره به پروژه جهاددانشگاهی در خصوص گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی گفت: پژوهشگاه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی کشور دستاوردهای بسیاری در این بخش داشته که امکان انتقال دانش فنی آن به استان فراهم است.
وی همچنین با اشاره به عزم دولت و مجلس برای ایجاد مراکز درمان سرطان و غربالگری گفت: جهاددانشگاهی استان در این بخش نیز پیرو تاکیدات استاندار سمنان پیگیر انتقال دانش فنی پژوهشکده های جهاددانشگاهی به استان است.ضمن اینکه پروژه مرکز درمان ناباروری در منطقه دربند مهدیشهر نیز با حدیت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به توفیقات درخشان جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری گفت: جهاددانشگاهی استان آمادگی دارد که با استقرار سیکل کامل درمان ناباروری در استان،زمینه بهره مندی شهروندان استان از خدمات پیشرو جهاددانشگاهی در این بخش بهره مند شود. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha