• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112015738
  • خبرنگار : 50039

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

عفو رهبری برای ۵۱۵ نفر از متهمان و محکومان گلستان/ احتمال افزایش مشمولان عفو

عفو رهبری برای ۵۱۵ نفر از متهمان و محکومان گلستان/ احتمال افزایش مشمولان عفو

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه عفو مقام معظم رهبری شامل ۵۱۵ نفر از محکومان و متهمان حوادث اخیر استان می‌شود، گفت: بررسی‌ها همچنان تداوم دارد و احتمال افزایش مشمولان عفو دور از انتظار نیست.

حیدر آسیابی پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری ۲۹۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده بوده است اظهار کرد: این پرونده‌ها توسط ۱۸ حوزه دادگستری استان، بررسی و ۲۹۳ هزار و ۶۶۶ پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، ادامه داد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا ۴۵ روز، دادگاه‌های بخش ۶۹ روز، دادگاه‌های کیفری ۷۷ روز، دادگاه‌های حقوقی ۸۳ روز، دادگاه‌های تجدیدنظر ۸۸ روز و دادگاه انقلاب ۱۲۴ روز است.

وی در خصوص صدور دستور عفو محکومان حوادث اخیر توسط مقام معظم رهبری توضیح داد: این دستور شامل دو گروه متهمان و محکومان می‌شود.

آسیابی با اشاره به اینکه به محض ابلاغ دستورالعمل بازدیدی از زندان‌ها به عمل آمد و در این زمینه ۵۱۵ نفر از محکومان و متهمان حوادث اخیر استان شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۰ نفر از متهمان و ۴۳۵ نفر محکومین هستند.

وی اضافه کرد: در این رابطه تاکنون ۲۳۴ نفر از محکومان زندان‌های استان آزاد و ۱۹۱ نفر شامل تقلیل مجازات شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان به برخی اقدامات حفاظت اطلاعات دادگستری طی ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد و توضیح داد: دست‌اندرکاران این حوزه ۳۹ کارچاق‌کن، ۷ کارشناس دادگستری و ۹ وکیل متخلف را دستگیر و ۶۰ مورد برخورد با متخلفین داشتند.

وی از شناسایی و دستگیری باند "شهود دروغین" در استان خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه ۵ نفر که ۹۰ نفر مدیریت می‌کردند شناسایی و همگی دستگیر شدند.

رفع مشکل ۱۶۵ واحد تولیدی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه در این مدت ۳۴۱ درخواست به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان وارد شده که ۱۶۵ مورد منتج به رفع مشکل شده است، اضافه کرد: یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و ۲۳ شهرک صنعتی در استان وجود دارد که در این مدت ۱۶۶ واحد را شخصا بازدید کرده و علاوه بر آن تمام شهرک‌های صنعتی را نیز دوبار بازدید کردیم.

آسیابی با بیان اینکه در این مدت ۳۴۱ مورد درخواست به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ارسال شده و ۱۶۵ مورد منتج به رفع مشکل شد، تصریح کرد: ۱۶۶ واحد تولیدی را شخصا بازدید و هر ۲۳ شهرک صنعتی را هر کدام دو بار بازدید کردیم و ۶۵ جلسه اقتصاد مقاومتی در این مدت برگزار شد.

وی افزود: در این راستا ۵۹ فقره حکم به نفع واحدهای تولیدی در راستای بازگشت سود و جریمه مازاد صادر شد و همچنین ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی نیز وصول شد.

این مقام قضایی، برقراری ارتباط پیامکی مستقیم مردم گلستان با رئیس، دادستان و حفاظت اطلاعات دادگستری را از مهمترین اقدامات دادگستری استان برشمرد و گفت: شماره همراه ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ رئیس کل دادگستری و ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ حفاظت اطلاعات دادگستری شماره‌های ارتباط پیامکی مستقیم هستند که هم استانی‌ها می توانند برای موارد گوناگون ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha