• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401122215437
  • خبرنگار : 50399

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی منطقه توس:

در اختیار نداشتن زمین بزرگترین مسئله شهرداری در منطقه توس است

در اختیار نداشتن زمین بزرگترین مسئله شهرداری در منطقه توس است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی منطقه توس گفت: مهمترین معضل شهرداری در توسعه منطقه توس در اختیار نداشتن زمین است؛ هر اقدام عمرانی و اجرایی نیاز به فضا دارد.

مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص منطقه تاریخی توس اظهار کرد: مهمترین ماموریت شهرداری در سال گذشته تنظیم تفاهم‌نامه یا به تعبیر دیگر طرح راهبردی و تفصیلی منطقه توس بود. بر اساس این طرح می‌توان پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه‌های زیرساختی و شهری بود. شهرداری نیز با توجه به همین طرح زیرساخت‌ها و بخش‌های خدماتی منطقه را توسعه می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر طرح راهبردی منطقه توس از اداره‌کل راه و شهرسازی استان دریافت شده است و این طرح در دو بخش شمالی و جنوبی کشف‌رود اجرا خواهد شد. کارفرمایی اجرای طرح در بخش جنوبی را شهرداری مشهد پذیرفته است.

طهوریان عسکری بیان کرد: بخش شمالی کشف‌رود از حساسیت بیشتری برخوردار است. این منطقه، منطقه‌ای منحصر به‌فرد است و منطقه تاریخی حفاظت شده‌ای مانند توس در کشور وجود ندارد که بتوان از آن الگوبرداری کرد. پیش‌بینی می‌کنم تا تابستان ۱۴۰۳ طرح تفصیلی بخش شمالی جمع‌بندی شود.

رسالت شورای ششم تکمیل طرح تفصیلی منطقه تاریخی توس است

وی با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت دوره ششم مدیریت شهری تکمیل طرح تفصیلی منطقه تاریخی توس است، عنوان کرد: بودجه‌های عمرانی نسبت به آخرین سال دوره پنجم مدیریت شهری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. بخش زیادی نیز صرف توسعه بخش‌های زیرساختی و خدماتی شده است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی منطقه توس گفت: مهمترین معضل شهرداری در توسعه منطقه توس در اختیار نداشتن زمین است؛ هر اقدام عمرانی و اجرایی نیاز به فضا دارد و در بودجه سال آینده این مورد نیز لحاظ خواهد شد تا بتوانیم پروژه‌های زیرساختی را به سرانجام برسانیم.

طرح احیاء دروازه تاریخی توس در انتظار تایید

وی در خصوص اقداماتی که سال آینده در این منطقه انجام خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه ورزشی شهدای شهرداری به مساحت ۱.۲ هکتار یکی از این پروژه‌ها است. از محدوده کشف‌رود تا آرامگاه فردوسی فضای سبز پردیس فردوسی ساخته خواهد شد. یکی دیگر از اقدامات سال آینده پیشنهاد ساخت دروازه بخش جنوبی است. این طرح در انتظار تایید است و اگر اجرایی شود دروازه تاریخی توس احیا خواهد شد.

طهوریان عسکری در خصوص برنامه‌های نوروز عنوان کرد: طبق تقسیم وظایف، برنامه‌های مربوط به آرامگاه فردوسی به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سپرده شده است. در ایام نوروز در آرامگاه فردوسی نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار خواهد شد و شهرداری نیز از ۲۰ غرفه صنایع‌دستی مربوط به مردم بومی و محلی منطقه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha