• دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402010702647
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل هواشناسی گیلان:

دمای گیلان ۱۲ درجه افزایش می  یابد/ احتمال گسیل گرد و خاک

دمای گیلان ۱۲ درجه افزایش می  یابد/ احتمال گسیل گرد و خاک

ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از وزش باد جنوبی و افزایش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دما در استان از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: وزش باد گرم و افزایش محسوس دما تا ظهر پنجشنبه مورد انتظار است.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین پنج و ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده گذر توده هوای کم و بیش ناپایدار از منطقه دانست و افزود: شرایط برای افزایش ابر و وزش باد و بارش باران در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها تا فردا فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از وزش باد جنوبی و افزایش دما در استان از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق مستعد جلگه ای شدید و خیلی شدید خواهد بود.

دادرس ادامه داد: با شکل گیری جریانات جنوبی، وزش باد گرم و افزایش محسوس دما تا ظهر پنجشنبه مورد انتظار است؛ همچنین طی ۷۲ ساعت آینده شرایط برای گسیل گرد و خاک به منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه متوسط دمای هوای استان هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: طی این مدت شاهد پدیده مه در نقاط جلگه ای و ساحلی خواهیم بود. احتمال ذوب برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در پایان از نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی به استان از عصر پنجشنبه خبر داد و بیان کرد: افزایش ابر و کاهش دما و وزش باد سرد شمالی و بارش باران و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت پنجشنبه تا شنبه هفته آینده شرایط برای بارش برف در ارتفاعات مهیاست، یادآور شد: از اواخر وقت شنبه هفته آینده نیز با خروج تدریجی این سامانه بارشی از منطقه، با روند کاهش ابر و افزایش دما مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha