حمید انعامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: محور اراک تا سلفچگان جزو محورهای شریانی کشور است و تمامی بارها و مسافرین و ماشین آلاتی که از بنادر جنوب غربی و خصوصا غرب ایران قصد عبور دارند از این مسیر عبور میکنند؛ همچنین این محور حلقه واسطه بین چند استان نیز هست.
وی افزود: در این محور در منطقه خیرآباد صنایع مهمی در یک شهرک صنعتی مستقر شده اند و این شهرک صنعتی جزو یکی از شهرک های پویای استان است، از طرفی در پشت این شهرک یک مرکز لجستیک در حال راه اندازی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ پیرو تفاهمی که با شرکت شهرک های صنعتی استان و صنایع مستقر در خیرآباد منعقد شد؛ قرار بر ساخت پل در این منطقه شد و تصمیم بر این بود که یک سوم هزینه ها از سوی دولت، یک سوم از سوی شرکت شهرک های صنعتی و مابقی از سوی صنایع مستقر در شهرک صنعتی خیرآباد تامین شود.
انعامی ادامه داد: نماینده دولت(راه وشهرسازی ) در این تفاهم نامه سهم خود را پرداخت کرد و در قرارداد منعقد شده که قرار بر ساخت ۲ پل بود؛ ساخت یکی از پل ها آغاز و ۳ میلیارد از سوی راه و شهرسازی پرداخت شد اما متاسفانه شرکت شهرک های صنعتی استان و صنایع مستقر سهم خود را پرداخت نکردند و تقاطع پس از مقداری پیشرفت به دلیل عدم آزادسازی زمین ها نیمه تمام باقی ماند و علی رغم پیگیری های متعدد اداره کل راه و شهرسازی در خصوص آزاد سازی املاک و اختصاص منابع، هیچگونه اقدامی از طرف سایر ارگان ها صورت نگرفت.
وی با اشاره به اینکه در این مدت مشکلاتی برای ساکنین و شاغلین این شهرک پیش آمد کرد گفت: به دنبال حوادث و مشکلات رخ داده، در سال گذشته جلساتی برگزار و تفاهم نامه ای منعقد و قرار شد شرکت شهرک های صنعتی استان ۱۵ میلیارد پرداخت کند و صنایع مستقر نسبت به آزادسازی املاک مورد نیاز در قالب قدرالسهم اقدام کنند و مابقی اعتبار مورد نیاز با توجه به افزایش قیمت توسط دولت تامین شود.
انعامی خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری این جلسه، بهمن ماه سال گذشته مناقصه برگزار و پیمانکاری برای این مهم برگزیده و پیمانکار در محل مستقر شده و کار به روال خود افتاده است، سپس صنایع مستقر در شهرک در حال آزادسازی زمین ها هستند و تاکنون بخشی از زمین ها آزاد شده و پیمانکار نیز در حال انجام کار است؛ در این راستا قراردادی به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مدت زمان ۲ سال منعقد شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد: رمپ ها و پل مجموعا حدود ۸۰۰ متر طول دارد. ۲ دهانه پل بر روی جاده احداث می شود و معادل ۶۵ هزار مترمکعب خاکریزی و حدود ۴۰۰ مترمکعب بتن ریزی نیاز است تا بتوان پل را افتتاح کرد و با افتتاح این پل مشکل تردد در این مسیر مرتفع خواهد شد.
انعامی بیان کرد: مدت قرارداد ۲ ساله است اما پیمانکار پروژه با توجه به توانمندی که دارد قول داده که پل زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسد لذا اگر کار با همین همت و تلاش و جدیت پیش رود ما نیز قول می دهیم زودتر از موعد مقرر پروژه به بهره برداری برسد.
وی تاکید کرد: تمامی ارگان ها از جمله راه و شهرسازی، محیط زیست، صمت، توزیع برق، شرکت شهرک های صنعتی و ... باید در کنار یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا پل هرچه زودتر به اتمام برسد و تا امروز نیز تلاش خوبی مشاهده می شود.
انتهای پیام
نظرات