• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402020603252
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون وزیر ورزش:

طرح ورزش در آب ویژه بانوان سالمند اجرا می‌شود

طرح ورزش در آب ویژه بانوان سالمند اجرا می‌شود

ایسنا/همدان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اجرای طرح ورزش در آب ویژه سالمندان گفت: با توجه به شتاب گرفتن رشد پیری جمعیت کشور به دنبال اجرای طرح ورزش در آب ویژه بانوان سالمند هستیم.

مریم کاظمی‌پور چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه استخر بانوان کبودراهنگ، اظهار کرد: همدان در ورزش بانوان حرف های بسیاری برای گفتن دارد و طبق آمار در حال حاضر ۱۰ بانوی همدانی عضو اردوهای تیم ملی هستند.

وی با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم در ۱۸ ماهه اخیر مطرح کرد: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون دو میلیون مترمربع به سرانه ورزش کشور اضافه شده و بسیاری از پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری رسیده است.

کاظمی‌پور با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تعداد پروژه های نیمه تمام کشور ۵۵۰۰ مورد بوده است، افزود: در حال حاضر با تلاش و پیگیری های صورت گرفته بخشی از پروژه ها به بهره برداری رسیده و اکنون ۴۳۰۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: براساس طرح آمایش سرزمین، جمعیت استانی و شهرستانی، برخورداری از زیرساخت ها و ظرفیت هایی که وجود داشت، اولویت بندی شده و اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: زنان نیمی از جامعه و اثرگذار بر کل جامعه هستند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مسائلی که می‌تواند بر سلامت تأثیرگذار باشد،  در حوزه ورزش قابل پیشگیری و حل است.

وی ادامه داد: به دنبال تغییر در الگوی رفتار جامعه مخاطب خود هستیم و معتقدیم که مادران به عنوان موتور محرک خانواده می توانند نقش مهمی در ارتقاء سواد بدنی جامعه که منجر به ارتقاء سواد حرکتی می شود، داشته باشند.

کاظمی‌پور با اشاره به اجرای طرح ورزش در آب ویژه سالمندان توضیح داد: با توجه به شتاب گرفتن رشد پیری جمعیت کشور به دنبال اجرای طرح ورزش در آب ویژه بانوان سالمند هستیم و امیدوارم با افتتاح این پروژه، این طرح به خوبی در کبودراهنگ اجرایی شود.

معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: این استخر که در طول مدت ۱۵ سال فقط ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و نیمه‌تمام مانده بود، با حمایت ویژه استاندار از ورزش به ویژه ورزش بانوان و در راستای توجه جدی به مناطق کمتر برخوردار و محروم، ۴۵ درصد باقی‌مانده آن طی ۱۸ ماه و در دولت سیزدهم تکمیل شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

حسن رضانیا با بیان اینکه به دنبال برطرف کردن فضای تبعیض در توزیع امکانات و منابع در حوزه‌های مختلف به ویژه برای بانوان هستیم، افزود: افتتاح اینگونه پروژه‌ها یک نمونه از همت بلند دولت سیزدهم برای محرومیت‌زدایی است.

وی تصریح کرد: هر چه برای ورزش جوانان به عنوان یک سرمایه‌گذاری عظیم هزینه شود بدون شک علاوه بر تأمین سلامتی جامعه، نقش بسزایی در تعالی و رشد روحی و معنوی جوانان دارد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نیز گفت: ساخت و تکمیل این استخر شنا از مطالبات مهم مردم این شهرستان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و اقدامات خوب مدیریت دستگاه ورزش استان به بهره برداری رسید.

فتح‌الله توسلی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را افزون بر ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های کبودراهنگ و بهار از ظرفیت بالقوه در ورزش به ویژه در سطح روستاها برخوردار هستند که نیاز به توجه بیشتر دارند.

وی با تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در نقاط کم برخوردار این دو شهرستان اظهار کرد: استعدادهای پرشماری در سطح شهرها و روستاهای کبودراهنگ و بهار وجود دارد که برای شناسایی و پرورش آنها نیاز به امکانات خوب و استاندارد ورزشی است.

توسلی با بیان اینکه پیگیری لازم را برای تحقق مطالبات مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در تمامی عرصه‌ها از جمله ورزش را داریم، افزود: هم اکنون نیز پیگیر تأمین بودجه مورد نیاز برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان شهرستان بهار که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، هستیم.

وی امنیت مکان های ورزشی را امری ضروری دانست و یادآور شد: سلامت مردم و امنیت سالن های ورزشی شرط اول بوده و نباید سالن های ورزشی غیرفعال باشند که در همین رابطه با تأمین تجهیزات تا جایی که بتوانیم نیازها را تأمین خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز اظهار کرد: مراحل اجرایی ساخت استخر شنای بانوان به عنوان بخشی از مجتمع ورزشی بانوان کبودراهنگ از سال ۸۵ آغاز شده و امروز پس از ۱۷ سال با حضور مسئولان استانی و کشوری به بهره برداری رسید.

علی حقیقی افزود: برای احداث این مجموعه ۵۶ میلیارد ریال هزینه شده و بخشی از پروژه نیز پس از ۸۰ درصد پیشرفت از طریق ماده ۲۷ توسط بخش خصوصی تکمیل شد.

وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت که تاکنون ۱۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی بیان اینکه این پروژه از محل اعتبارت ملی_استانی است، ادامه داد: مساحت این استخر ۱۳۴۰ مترمربع بوده و دارای سالن‌های رختکن، استخر شنا و جکوزی و سونای خشک و بخار است که تست‌های اولیه آن انجام شده و هیچ مشکلی برای بهره برداری ندارد.

به گزارش ایسنا، مجموعه ورزشی بانوان بهار نیز از سال ۸۵ کلنگ زنی شده و تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و برای تکمیل آن نیاز به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است که امروز با حضور مقامات کشوری، دستورات و پیگیری های لازم برای تخصیص آن اخذ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha