• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402021005220
  • خبرنگار : 71021

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی:

پنجشنبه یا شنبه، مهم تعطیلی دو روز در هفته است

پنجشنبه یا شنبه، مهم تعطیلی دو روز در هفته است

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی درباره طرح افزایش تعطیلات پایان هفته، با اشاره به پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، گفت: موضوع ما افزایش تعطیلات پایان هفته است تا سفر مدیریت زمانی و مکانی شود، فرقی نمی‌کند این تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باشد.

مصطفی فاطمی به ایسنا گفت: طرحی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مدت‌ها پیگیر آن بود تعطیلی پنجشنبه‌ها و به عبارتی افزایش تعطیلات سراسری در پایان هفته تا دو روز بود. اکنون پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه مطرح شده که یقینا با رویکرد اقتصاد کلان و با توجه به معاملات و تجارت جهانی است، ما روی این موضوع دخالتی نداریم، ولی روی تعطیلات دو یا سه روز پایان هفته تاکید داریم و به جد پیگیر آن هستیم.

او افزود: در بیشتر کشورها تعطیلات پایان هفته سه‌روزه است و ما از آن شرایط خیلی فاصله داریم و عقب هستیم. قطعا افزایش تعطیلات پایان هفته نه تنها به جهش صنعت سفر گردشگری منجر می‌شود، بلکه به اقامتگاه‌ها و کسب‌وکارهای بومی کوچک در اطراف شهرهای بزرگ کمک می‌کند.

فاطمی درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: طرح "دو روز تعطیلات پایان هفته" سال گذشته مصوبه دولت را گذراند و اکنون منتظر بررسی و رأی نمایندگان مجلس است که با توجه به مباحث صورت گرفته ظاهراً کلیت نمایندگان درباره افزایش تعطیلات پایان هفته بحث خاصی ندارند و بیشتر بحث بر سر روز آن است.

 ساماندهی تعطیلات با تعطیلی سراسری پنجشنبه‌ها در قالب لایحه دولت با عنوان اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری آذرماه سال گذشته به مجلس تحویل داده شد و اکنون درحالی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته که بحث بر سر تعطیلی سراسری شنبه به جای پنج‌شنبه مطرح شده است.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر نوشته بود: تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها و بهره‌مندی تمامی نیروهای کار اعم از دولتی و بخش ‌خصوصی، مطالبه بخشی از فعالان اقتصادی و مردم از مجلس است. با ارائه اصلاحیه‌ای بر لایحه دولت به کمیسیون اجتماعی، پیگیر هر دو مطالبه هستم. این امر به بهره‌وری، ارتباطات‌ بین‌المللی و عدالت، کمک خواهد کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۲

شما پول داری آخر هفته ها بری خرج کنی، ما نداریم میخوای هفت روز کاری هم باشه فرقی نداره

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۹

به فکرمعیشت مردم باشید...تعطيلات گردشگری پیشکش

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۳ ۰۷:۲۱

برای شما فرقی نمی کنه برای خیلی ها فرق میکنه تا تعطیلات میشه ترافیک ها را در خروجی شهرها نمی بینید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۴ ۱۰:۳۹

خوب وقتی تو تهران وزارتخانه ها تعطیل هست . در شهرستانها دانشگاه مدارس . اب و برق و گاز و دستکاه های خصوصی و شرکت ها تعطیل هستن . و قتی عملا کاری پنجشنبه انجام نمیشه . چرا سربعتر تعطیل نمی کنید . وقت مصرف انرزی آب و برق و گاز در ادارات و هزینه سوخت که برن سرکار برگردن و از همه مهم تر فرسوگی شغلی

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۶ ۲۳:۲۸

درسته

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۳

قرا نیست اخرهفته تعطیل باشه شما بری سفر. مهم اینه که که عدالت برقرار میشه تهران پنجشنبه ها تعطیل . استان های دیگر هم دل به خواه تعطیل میکنند. تابستونم تعطیل به خاطر برق و اب... پس بهتره یکسره بشه و همه ایران ازبیتکلیفی در بیان و خیلی طرح خوب و موفقی خواهد بود. من موافقم دمتون گرم

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۹ ۱۱:۰۱

سلام کلا به نفع کشور هست .مصرف انرژی پایین میاد هزینه ها کاهش پیدا میکنه.ایجاد روحیه نشاط در جامعه و خانواده ها توسعه کردشگری داخلی .تربیت فرزندان بهتر برای ایران عزیز..تحکیم خانواده ها ..از بین رفتن خستگی و فرسودگی کلیه ی کارکنان دولتی و خصوصی ..تعطیلات باید عدالت محور همگانی و درج در تقویم رسمی کشور گردد.همه دنیا تعطیلات اخر هفته ی دو روزه و بعلاوه تعطیلات ملی مذهبی خودشون رو دارن..یه سرچ در اینترنت بزنید و مقایسه کنید..نظرات احساساتی و مقرضانه ندیدن خواهشن. من جزو دو سه کشور ته جدول هستیم. جالب اینجاست تمام کشورهای صاحب علم تکنولوژی و پیشرفته در ابتدای لیست هستند.اگه گردشگری داخلی فعال بشه برا افرادی که میگن ما نداریم خرج کنیم هم شغل و درامد ایجاد میشه..

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۳۰ ۱۲:۴۷

با سلام منم موافقم 5 شنبه ها تعطیل بشه چون جزء صرف انرژی کاری دیگه ای نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۱۰ ۰۸:۴۹

شنبه ها بجای پنجشنبه تعطیل بسیار مفیدتر خواهد بود