• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402021609752
  • خبرنگار : 50184

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کرمانشاه:

"ویس‌قرنی" برای آموزش پاراگلایدر خطرناک شده است

"ویس‌قرنی" برای آموزش پاراگلایدر خطرناک شده است

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه گفت: احداث تعدادی باغ و کابل کشی‌های هوایی برق در دامنه "ویس قرنی" باعث شده تا امکان آموزش پاراگلایدر به علاقمندان این رشته با خطراتی همراه شود.

محمدرضا نقدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شلوغی این روزهای سایت پروازی ویس قرنی، اظهار کرد: این سایت، استانداردترین سایت پروازی برای خلبانان پاراگلایدر در آسیاست که معمولا از فصل بهار تا پاییز استقبال زیادی از آن می شود.

وی تصریح کرد: در این فصول با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، خلبانان پاراگلایدر از سراسر کشور برای تمرین به سایت ویس قرنی می‌آیند.

رئیس انجمن ورزش های هوایی استان خاطرنشان کرد: شرایط خوب این سایت پروازی باعث شده تا طی سالهای گذشته همواره میزبانی مسابقات مختلف از جمله مسابقات قهرمانی کشور را داشته باشیم.

وی ادامه داد: براین اساس میزبانی دو مسابقه قهرمانی کشور یعنی مسابقات مسافت آزاد در خرداد و مسابقات کراس کانتری در مرداد را در پیش خواهیم داشت که هر دو مسابقه دارای رنکینگ هستند.

نقدی اضافه کرد: البته در تلاش هستیم که مجوز مسابقات کراس کانتری را به شکل جهانی کسب کنیم.

وی در ادامه به نبود امکانات رفاهی در سایت ویس قرنی به عنوان تنها مشکل این سایت نام برد و گفت: علیرغم ظرفیت بسیار خوب این سایت و کمکی که می تواند به معرفی کرمانشاه داشته باشد، اما از هیچ  امکانات رفاهی برخوردار نیست.

رئیس انجمن ورزش های هوایی استان کرمانشاه افزود: این درحالیست که طی سالهای گذشته برخی سایت های پروازی در استانهای هرمزگان، اصفهان و چهارمحال بختیاری که به اندازه سایت ویس قرنی استاندارد نیستند، به واسطه امکانات رفاهی خوبی که در آنجا فراهم شده، توانسته اند علاقمندان زیادی از رشته پاراگلایدر را به سمت خود جذب کنند.

وی تاکید کرد: از طرفی، احداث تعدادی باغ و کابل کشی‌های هوایی برق در دامنه ویس قرنی باعث شده تا امکان آموزش پاراگلایدر به علاقمندان این رشته با خطراتی مواجه شود.

نقدی افزود: این مشکل باعث شده تا برخی از افرادی که می خواهند در این رشته آموزش ببینند، مجبور شوند برای آموزش به سایت پروازی استان همدان مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha