طالب محمدی، امروز، (۱۷ اردیبهشت) در دیدار با مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت: چالشها و مشکلات حوزه استثنایی با مشارکت یکپارچه و نظامند با سایر دستگاهها و بهرهگیری از ظرفیتهای درون و برون سازمانی تا حد قابل توجهی مرتفع میشود.
وی افزود: در مجموع سه هزار ۴۰۰ دانشآموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی و با نیازهای ویژه از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری بهره میبرند.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: هر ساله بیش از یک هزار ۵۰۰ دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس عادی به ۲۸ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی - تربیتی در سطح استان و مناطق تابعه ارجاع میشوند.
وی ادامه داد: درراستای جبران کمبود و فرسودگی فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی دانشآموزان استثنایی دو پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهر سنندج در دست اقدام قرار دارد.
محمدی در ادامه گفت: امید است تکمیل و تحویل این پروژهها با همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان تا پایان سال تحصیلی جاری محقق شود.
وی با اشاره به اینکه اولین مدرسه ویژه دانشآموزان طیف اتیسم با تعهد تأمین اعتبار ساخت توسط خیر در سنندج کلنگزنی شده است، گفت: یکی از استانداردهای تعلیم و تربیت با کیفیت، فضای فیزیکی است که در کنار تجهیزات، معلمان و خانوادهها در رشد و ارتقای آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه مؤثر است.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان تأکید کرد: واگذاری مالکیت زمین مدرسه ۱۲ کلاسه اتیسم به اداره آموزشوپرورش استثنایی استان نیازمند اقدامات عاجل و پیگیری ادارات کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی استان است.
وی گفت: با هدف تحقق عدالت اجتماعی و مساعدت ویژه اداره کل نوسازی استان مقرر شد از هر شهرستان و منطقه یک الی دو مدرسه پذیرا یا پشتیبان جهت مناسب سازی فضا توسط پیمانکاران طرف قرارداد اداره کل نوسازی توسط شهرستانها معرفی شوند.
محمدی در پایان یادآور شد: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی صحیح و پیشبینی نیازهای آنها شروع میشود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.
انتهای پیام


نظرات