• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402021710547
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان در جمع کشاورزان گرمساری تاکید کرد:

لزوم افزایش "میرآب"ها و گشت های نظارتی بر منابع آبی

لزوم افزایش "میرآب"ها و گشت های نظارتی بر منابع آبی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان در سفر به شهرستان های گرمسار و آرادان بر لزوم افزایش گشت های نظارتی و افزایش افراد "میرآب" به منظور حفاظت و ساماندهی منابع آبی در گرمسار و مناطق بالا دست حبله رود تاکید کرد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل سالن جلسات فرمانداری گرمسار گفت: بازدید میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی و برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح شهرستان های استان از اقداماتی است که در دولت سیزدهم به صورت ویژه مَد نظر قرار داشته و دارد.
وی افزود: بحث انتقال آب شیرین از سد نمرود به شهرستان‌ گرمسار یکی از پروژه هایی است که با سرعت به پیش می رود.
هاشمی خاطرنشان کرد: تکمیل سیلوی‌ گندم و تعریض جاده گرمسار به آرادان و گرمسار به ایوانکی از دیگر پروژه ها و طرح هایی است که در شهرستان گرمسار در حال انجام‌است.
وی در ادامه افزود: کاهش نرخ بیکاری به ۵.۷ درصد، تامین آب برای شهرک های صنعتی استان، کسب رتبه برتر درحوزه‌ پرداخت‌ تسهیلات رونق تولید، بازگرداندن ۸۰ واحد راکد به‌چرخه تولید، توزیع ۱۰‌هزار تن‌ نهاده دامی و سایر موارد از این دست، از اقدامات و موفقیت‌های استان طی سال گذشته است.

لزوم افزایش "میرآب"ها و گشت های نظارتی بر منابع آبی گرمسار

استاندار سمنان با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی و مجموعه کارگری استان از رویکرد های اصلی ما در سطح استان است خاطرنشان کرد: ما در سطح استان سمنان آمادگی پذیرش نیروی کار در سطح شهرک های صنعتی را داریم.
هاشمی همچنین در نشست با کشاورزان گرمسار و آرادان تاکید کرد: مدیریت یکپارچه آب در حوزه شهرستان گرمسار به منظور بررسی و رسیدگی به مطالبات کشاورزان امری ضروری است که‌ کارگروه مشترکی در این حوزه تشکیل خواهد شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: افزایش گشت های نظارتی و تعداد میرآب به منظور مدیریت مطلوب و ساماندهی منابع آب در حوزه شهرستان و مناطق بالا دست در دستور کار قرار گیرد.

این مقام ارشد اجرایی خاطرنشان کرد: اولویت ما در بحث آب، تامین آب شرب در استان است ولیکن علاوه بر این در راستای رفع دغدغه و نگرانی کشاورزان نیز تمهیدات لازم‌ اتخاذ خواهد شد.
میراب به افرادی گفته می شود که در مناطق کویری و از جمله سمنان وظیفه تقسیم آب در استخرها و دیگر منابع آبی را برعهده دارند.
لزوم افزایش "میرآب"ها و گشت های نظارتی بر منابع آبی گرمسار

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha