• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402022817972
  • خبرنگار : 50184

امام جمعه کرمانشاه:

با تکیه بر علم و دانش به کشوری قدرتمند تبدیل شده‌ایم

با تکیه بر علم و دانش به کشوری قدرتمند تبدیل شده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: قدرت امروز ایران اسلامی با تکیه بر علم و دانایی دانشمندان کشور به جایی رسیده که کسی نمی‌تواند به کشور ما نگاه کج کند. 

آیت الله مصطفی علما، امروز(۲۸ اردیبهشت) در همایش بزرگداشت مقام علمی پرفسور مجتبی شمسی پور در دانشگاه رازی، با ارزنده دانستن تکریم و پاسداشت مقام عالم، اظهار کرد: علم همیشه زنده است و جایگاه بالایی دارد، برای همین است که از زمان های دور تاکنون از مقام عالم تجلیل شده، اما هیچگاه نمی‌بینید که برای یک انسان ثروتمندچنین گرامیداشت‌هایی گرفته شود. 

وی ادامه داد: در قرآن و روایات دینی هم روی توجه به علم تاکید شده و علم را نافع می دانند، چراکه آثار و نتایج آن به همه می رسد و فراموش شدنی نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم گرامیداشت مقام کسانی که در راه علم رنج می کشند، گفت: ما مفاخر و شخصیت های بزرگی داریم که باید آنها را تجلیل کنیم، چراکه این بزرگداشت ها و تقدیرها در ذهن نسل های جدید باقی می ماند و آنها را نیز ترغیب می کند تا در این مسیر گام بردارند. 

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام قدردان علم و دانش است، چرا که منشاء الهی دارد و برتری انسانها را به علم و دانش آنها می داند. 

آیت الله علما با بیان اینکه علم و دانش طی چهار دهه گذشته زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کرده، گفت:  هرچند که امروز ما در کشورمان مشکلاتی داریم، اما با همین علم و دانش به جایی رسیده ایم که کسی نمی تواند به ما کج نگاه کند. 

نماینده ولی فقیه در استان  در ادامه از دکتر شمسی پور به عنوان استاد الاساتید کرمانشاه نام برد و افزود: ایشان افتخاری برای شهر کرمانشاه و دانشجویان خود هستند. 

وی ادامه داد: دکتر شمسی پور طی سالهای کسب علم از مال دنیا چیزی برای خود اندوخته نکرده، اما با علم و معنویت خود توانسته همه را به سوی خود جذب کند و شاگردان زیادی را نیز تربیت کند.

آیت الله علما تاکید کرد: پرفسور شمسی پور یک گنج تمام نشدنی است که علم و دانش او برای ما و دنیا راهکار دارد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha