• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402030201194
  • خبرنگار : 50180

کارشناس مسائل مذهبی:

باید دختران را با سبک زندگی حضرت معصومه(س) آشنا کنیم

باید دختران را با سبک زندگی حضرت معصومه(س) آشنا کنیم

ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) به جامعه کوتاهی شده، گفت: باید دختران و بانوان را با سبک زندگی حضرت معصومه(س) آشنا کنیم. 

حجت الاسلام الله رضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حضرت معصومه(س) الگویی جامع برای بانوان و دختران است، اظهار کرد: با تأمل در سیرۀ عملی، علمی و رفتاری حضرت معصومه(س) می‌توان به جایگاه بی بدیل  آن حضرت به عنوان الگویی جامع  برای دختران ایرانی و دختران دیگر جوامع بشری پی برد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) الگوی بی نظیر در علم آموزی برای دختران است، گفت: زمان شناسی، دشمن‌شناسی و علم و دانش حضرت فاطمه معصومه(س) بی‌مانند و زبانزد خاص و عام است.

امام جمعه سنقروکلیایی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) شخصیت بی‌نظیری در جهان اسلام است و اهل بیت(ع) هم به این شخصیت ارادت ویژه‌ای داشتند، افزود: در روایات نقل شده اجر زیارت با معرفت و آگاهانه حرم حضرت معصومه(س)، بهشت برین است.

اکبری ادامه داد: سه تن از امامان معصوم شامل امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) در وصف جایگاه حضرت معصومه(س) فرموده اند که اگر کسی حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

وی با بیان اینکه در معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) به دختران و بانوان کوتاهی شده، گفت: دختران و بانوان امروز جامعه شناخت چندانی از سبک زندگی حضرت معصومه(س) ندارند. 

اکبری بر لزوم پرداختن به ابعاد شخصیتی و سیره زندگی آن حضرت تأکید کرد و افزود: نهادهای فرهنگی شامل آموزش و پرورش، دانشگاه ها و... باید برای معرفی چهره حضرت معصومه(س) به دختران بیشتر برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های فضای مجازی برای آشنایی دختران با سبک زندگی حضرت معصومه(س) استفاده شود.

وی در ادامه اشاره ای هم به جایگاه  والای دختر در دین اسلام داشت و گفت: روایات مختلفی داریم مبنی بر اینکه اگر در خانه ای دختر وجود داشته باشد، در شبانه روز چندین بار فرشتگان در آن خانه حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha