• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402022918415
  • خبرنگار : 50604

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد:

حضرت معصومه(س) الگوی ماندگار جهان اسلام

حضرت معصومه(س) الگوی ماندگار جهان اسلام

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه حضرت معصومه (س) الگوی ماندگار برای جامعه بانوان و دختران جهان اسلام است، بر لزوم پرداختن به ابعاد شخصیتی و سیره زندگی آن حضرت تأکید کرد.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیر در جهان اسلام است و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم به این شخصیت ارادت ویژه‌ای داشتند، اظهار کرد: اجر زیارت با معرفت و آگاهانه حرم حضرت معصومه(س)، بهشت برین است.

وی با بیان اینکه لحظه‌شناسی، دشمن‌شناسی و علم و دانش حضرت فاطمه معصومه(س) بی‌مانند و زبانزد خاص و عام بود، ادامه داد: عده‌ای از شیعیان و محبین امام موسی کاظم(ع) خدمت حضرت معصومه(س) رفته تا جواب سؤالات خود را از ایشان بگیرند و به دلیل آنکه آن حضرت در منزل نبودند، سؤالات را مکتوب تحویل منزل داده و در مسیر برگشت خود ماجرا را برای امام کاظم(ع) بیان کرده و امام با دیدن  جواب سؤالات، درستی پاسخ‌ها را تأیید کردند که دلیلی بر علم و دانش حضرت معصومه(س) است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ولایتمداری و شناخت دقیق از شخصیت امام رضا(ع) را از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه(س) عنوان کرد و افزود: حضرت معصومه(س) با هدف حمایت از ولایت، هجرت تاریخی و هوشمندانه خود را انجام دادند و امروز مرقد مطهر ایشان در شهر قم پایگاه علم و فقاهت است، به طوریکه بسیاری از علما گره‌های علمی خود را با زیارت آن حضرت مرتفع می‌کنند.

دیلمی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شأن و درجه رفیعی هستند و حتی زیارت نامه خاص ایشان را از سوی یکی از معصومین داریم، گفت: خواهر گرامی امام رضا(ع) الگوی ماندگار برای جامعه بانوان و دختران جهان اسلام هستند و باید بیشتر به ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخته و از سیره زندگی ایشان بهره بگیریم.

این مقام مسئول بیان کرد: ریشه‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران را  باید از هجرت امام رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) به ایران جستجو کرد زیرا بزرگترین پایگاه ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بعد از هجرت این خواهر و برادر گرانقدر به ایران اسلامی پی‌ریزی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha