• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402030301867
  • خبرنگار : 50039

رئیس هیئت سوارکاری گلستان عنوان کرد:

برگزاری هفته پنجم رقابت‌های اسبدوانی گنبدکاووس

برگزاری هفته پنجم رقابت‌های اسبدوانی گنبدکاووس

ایسنا/گلستان رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان از برگزاری هفته پنجم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره گنبدکاووس خبر داد.

ناصر رزاقیان صبح چهارشنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هفته پنجم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره گنبدکاووس رأس ساعت ۱۲ ظهر روز پنج‌شنبه ۴ خرداد ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این رقابت‌ها از قدمت و اهمیت خاصی برخوردار است و در هر هفته جمع کثیری از علاقمندان با حضور در این مجموعه از نزدیک رقابت ها را تماشا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در روز نخست تعداد ۵۴ رأس اسب از نژادهای ترکمن و تروبرد در ۶ دور با هدایت چابکسواران با هم رقابت خواهند کرد، افزود: این دورها در مسافت‌های هزار، یک‌هزار و ۲۰۰ متر و یک‌هزار و ۶۰۰ متر برگزار می شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان جایزه نقدی برای روز نخست را ۶ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: این رقم به عنوان پاداش به مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر این هفته اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری با کیفیت کورس اسبدوانی گنبدکاووس در فصل پاییزه - زمستانه سال ۱۴۰۱ به مدت ۱۹ هفته، اضافه کرد: رقابت‌های چهار هفته نخست کورس بهاره در میان استقبال پرشور علاقمندان برگزار شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به مساعد بودن شرایط جوی، رقابت‌ها در هفته جدید با حضور سیل مشتاقان این ورزش که در دین مبین اسلام به آن تأکید شده است، برگزار گردد.

گفتنی است، مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس از قدیمی‌ترین مجتمع‌های این ورزش در کشور بوده که سال ۱۳۴۰ با هدف برگزاری مسابقات سوارکاری داخلی و خارجی راه‌اندازی شده و شامل سوئیت اقامتی، اصطبل، صندلی تماشاگران، پیست مجهز و عالی، رستوران، استخر و پارکینگ است.

این مجموعه در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و نام و آوازه برگزاری رقابت های سوارکاری در آن شهرت بین المللی یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha