• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051811342
  • خبرنگار : 50534

اسکن و آرشیو الکترونیک دفترسنتی و دست‌نویس در استان زنجان

اسکن و آرشیو الکترونیک دفترسنتی و دست‌نویس در استان زنجان

ایسنا/زنجان نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران زنجان گفت: بیش از ۱۰ هزار دفتر سنتی و بیش از ۲ میلیون صفحه در سراسر استان زنجان اسکن و آرشیو الکترونیک شد.

نادر صبوری پیش از ظهر امروز (۱۸ مردادماه) در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار و نکوداشت شهید صارمی، اظهار کرد:  فعالیت دفاتر اسناد رسمی در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی بسیار مهم است و مسئله ورودی پرونده‌ها به محاکم و درصد بالای ورودی‌ها اختلافات ملکی است که در نتیجه هزینه‌های زیادی را برای مردم و کشور در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اقدام به تهیه و ارائه طرح ارتقای اسناد رسمی و طرح آن با دوفوریت در صحن علنی مجلس کرده است، افزود: از شروع و ارائه این طرح در صحن علنی مجلس می‌گذرد و دو نوبت با ایراد شورای نگهبان مواجه و به مجلس شورای اسلامی برگردانده شده است.

این مسئول به نقش اسناد عادی در تولید اختلافات علی‌الخصوص راجع به اموال غیرمنقول و نقش بی‌بدیل و بسزای اسناد رسمی در جلوگیری از حدوث اختلافات و حتی در صورت بروز اختلاف اشاره کرد و افزود: حل و فصل سریع آن با استناد به اسناد رسمی در کمترین زمان ممکن و با توجه به امتیازاتی که قانون برای اسناد رسمی قرار داده نیز از طرف همه صاحب‌نظران و مسئولان اشاره و اقرار شده است.

صبوری ادامه داد: یکی از بزرگترین اقدامات کانون نیز اسکن دفاتر است که از دو سال قبل شروع شده که استان زنجان در این زمینه نخستین استان است. البته کانون استان زنجان به دلیل عملکرد مطلوب خود جزو سه استان برتر کشور در این حوزه بود، اسکن و آرشیو الکترونیک تعداد ۱۰ هزار و ۶۳۴ دفتر سنتی و دست‌نویس بالغ بر ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۰۰ صفحه در سراسر استان بود که این امر نه تنها نگهداری اسناد مردم را که سابقه‌ای قریب یک قرن دارد اطمینان بخش‌تر کرد بلکه با آرشیو الکترونیک مراجعه به سوابق اسناد مذکور و به راحتی و بدون مراجعه به نسخ خطی امکان‌پذیر می‌کند.

وی در ارتباط با فعالیت دفاتر اسناد رسمی نیز گفت: در حال حاضر ۷۵ دفتر ثبت اسناد رسمی در استان زنجان فعال است.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران زنجان خاطرنشان کرد: دفاتر اسناد رسمی به عنوان تنها مرجع تنظیم و ثبت اسناد رسمی و با استفاده از روش‌های نوین و الکترونیک و از طریق سامانه‌های خود و دفاتر مستقر در سراسر کشور نسبت به تنظیم و ثبت اسناد رسمی ایشان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha