• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402051911836
  • خبرنگار : 50199

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد؛

رشد ۵۷ درصدی اخذ مالیات در سالجاری

رشد ۵۷ درصدی اخذ مالیات در سالجاری

ایسنا/مازندران مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری در استان ۱۰هزار و ۳۰۰میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که از این میزان ۹هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمدهای پیش بینی شده استان است، گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات و ۹۴۲ میلیارد تومان هم عوارض اخذ شده بود که بین دهیاری و شهرداری‌ها توزیع شد.

محسن اسلامی ورکی در گفت‌وگویی ضمن تبریک روز خبرنگار با اعلام اینکه از مالیات ستانی سنتی به سمت مالیات ستانی هوشمند و مدرن در حرکت هستیم، اظهار کرد: اصحاب رسانه در ترویج و تبیین فرهنگ مالیات باید در کنار دستگاه اجرایی متبوع قرار گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ مالیاتی در جامعه، نقش و تاثیرگذاری مالیات بر درآمدهای ملی افزود: اینکه مالیات‌ها کجا هزینه می‌شود سوال همیشگی مودیان است لذا لازم است در این زمینه اطلاع رسانی درست صورت گیرد.

اسلامی با بیان اینکه مالیات باید از صاحبان درآمد بیشتر اخذ شود، عنوان کرد: با تشکیل مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی توانستیم بالغ بر ۱۰۰هزار مودی جدید شناسایی کنیم. در سنوات گذشته هم مبانی تشخیص مالیاتی ما روشن نبود، اما امسال به سمت شفافیت و عدالت مالیاتی حرکت کردیم.

این مسئول ادامه داد: در چهار ماهه امسال ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۵۷ درصدی همراه بود.

وی ادامه داد: مودیان اشخاص حقیقی در مازندران در سال جدید بالغ بر ۳۰۲ هزار اظهار نامه مالیاتی به ما ارائه کردند حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیاتی بوه که اشخاص حقیقی به ما اظهار کردند.

وی با اعلام اینکه در بحث اشخاص حقوقی ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات ابرازی داشتیم، یادآور شد: برخلاف استان‌های دیگر ما استانی خدماتی هستیم و عمده مودیان اشخاص حقیقی هستند. در سال ۱۴۰۱ مالیات اخذ شده در بحث مشاغل از کل مالیات استان حدود ۱۲درصد را تشکیل می‌دهد.

وجود ۲۰پرونده بزرگ بدهکاران مالیاتی اما صوری!

اسلامی نبود نظارت بر هزینه‌کرد مالیات و عوارض ارزش افزوده را نقص قانونی دانست و تاکید کرد: در بحث مقابله با فرار مالیاتی طبق قانون عمل می‌کنیم، فرارهای مالیاتی پزشکان از سامانه سوت‌زنی ۱۵۲۶ گزارشاتی داریم که از دستگاه پز استفاده نمی‌کنند و طبق قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان اینکه معوقات زیادی در کشور از حیث کارت‌های بازرگانی صوری داریم، از وجود ۲۰پرونده بزرگ بدهکاران مالیاتی در استان خبر داد و تصریح کرد: این پرونده‌ها صوری هستند. در این موارد برخوردی با صادرکنندگان کارت بازرگانی صورت نگرفت، زیرا صاحبان این کارت‌ها به نان شب خود محتاج هستند و این نشان از صوری بودن کارت‌های بازرگانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha