• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402052213755
  • منبع : نمایندگی سمنان

جانشین فرماندهی انتظامی سمنان تشریح کرد:

کم‌کاری دیگر نهادها را به پای پلیس ننویسید/ رشد۱۴ درصدی کشفیات سرقت در سمنان

کم‌کاری دیگر نهادها را به پای پلیس ننویسید/ رشد۱۴ درصدی کشفیات سرقت در سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سرقت در این استان در ۵ ماهه اول امسال خبر داد.

سرهنگ سیدعلی میراحمدی ۲۲مردادماه در جلسه کمیسیون سرقت که با حضور روسای پلیس های تخصصی استان و با هدف گزاری و برنامه ریزی میدانی برای شناسایی و رفع مشکلات و موانع موجود با هدف کاهش سرقت برگزار شد اظهار کرد: در پیشگیری از وقوع سرقت، شهروندان، سازمان های دولتی و غیر دولتی، اصناف و پلیس هریک وظایفی در قبال این موضوع دارند که گاهی اوقات کم کاری، سهل انگاری و همکاری نکردن دستگاه های دولتی با پلیس، منجر به افزایش این ناهنجاری اجتماعی در جامعه می شود .

وی به عزم پلیس برای مقابله با سارقان در جای جای استان پرداخت و تاکید کرد: نباید کم کاری و بی توجهی بعضی از دستگاه های اجرایی و مسئول در امر پیشگیری از سرقت را به پای پلیس نوشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان، اهمیت احساس امنیت را به مراتب بالاتر و مهمتر از خود امنیت برشمرد و گفت: بر این اساس با تلاش تمامی دستگاه های مسئول و آحاد مردم می توان با ایجاد امنیت پایدار، محیطی امن برای آرامش روحی و روانی و کسب و کار شهروندان ایجاد کرد.

این مسوول انتظامی استان، آگاهی بخشی به مردم را بهترین راه پیشگیری از سرقت عنوان کرد و بیان کرد: صدا و سیما ، رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی می توانند با به نمایش گذاشتن و انتشار هشدارهای پلیسی بر رسالت آگاهی بخشی خود، جامه عمل بپوشانند.

وی به روشنایی محله های خلوت و جرم خیز، تخریب خانه های مخروبه و پاتوق هنجارشکنان و نیز نصب دوربین های مداربسته در محل های هدفی که توسط پلیس مشخص شده اشاره و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و مسئول باید مجدانه پای کار بیایند و در این زمینه پلیس را یاری کنند.

 سرهنگ میراحمدی با بیان اینکه شهروندان می توانند به استفاده از تجهیزات هوشمند و بازدارنده و نیز همکاری دلسوزانه با فراجا ، در تحقق امنیت نقش سازنده ای ایفا کنند، مجدد تاکید کرد: نباید کم کاری و بی توجهی بعضی از ادارات و نهادها، در امر پیشگیری از سرقت را به پای پلیس نوشت.

مالخران، حلقه مفقوده در سرقت‌ها

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به گلایه‌های به حق مردم در زمینه سرقت، افزود: تا زمانی که سارقان برای فروش اموال مسروقه مشتری دارند، از سرقت دست نخواهند کشید و بر همین اساس دستگیری مالخران می‌تواند عامل اثرگذاری در متوقف کردن این چرخه باشد.

 وی با هشدار جدی به مالخران در خصوص برخورد بدون اغماض پلیس با آنان گفت: مدافعان امنیت با تکیه بر ابزار نوین دانش پلیسی بروز، افسران نخبه تجسس و کارآگاهان مجرب و حرفه‌ای و با همت مردم شریف در استان و نیز توجه به رعایت اصول حفاظتی و خود ایمنی، می توانند عرصه را بر سارقان و مهمتر از آن مالخران تنگ کنند.

سرهنگ میراحمدی با بیان اینکه مطابق قانون مالخر به عنوان معاونت در جرم، مجرم محسوب می‌شود و در صورت محرز شدن این عمل مجرمانه، مغازه یا محل کسب آن پلمب و از ادامه فعالیت وی جلوگیری به عمل خواهد آمد، اضافه کرد: مالخر به صرف عدم اطلاع از خرید مال مسروقه و جهل به قانون، مبرا نیست و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد و تحقیق و استعلام لازمه کار خریدار مال است.

افزایش ۱۴ درصدی کشف سرقت

جانشین فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: در مدت ۵ ماهه امسال ۲ درصد کاهش وقوع سرقت و افزایش ۱۴ درصدی کشفیات را شاهد بودیم که این نشان از عزم و اراده راسخ پلیس برای مبارزه بی‌امان با این بزه در جامعه است.

میر احمدی با اشاره به اینکه یکی از افسران کارکشته و متخصص، در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت روزانه اخبار حوزه سرقت را بررسی و موضوع را در این کمیسیون مطرح و برای آن نتیجه‌گیری می‌شود، ادامه داد: وضعیت سرقت در استان حتی در دورترین نقطه از آن، توسط شخص وی به صورت هفتگی رصد و ضمن تجزیه و تحلیل و واکاوی، دستورات لازم جهت رسیدگی، کشف و به نتیجه رساندن پرونده‌ها را توسط تیم‌های تخصصی آگاهی صادر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha