• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402052918163
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان خبر داد

رشد ۱۰۳ درصدی اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۱

رشد ۱۰۳ درصدی اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۱

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۱، اعتبار تخصیص یافته برای پروژه های عمرانی این استان به ۹۷۰میلیارد تومان افزایش یافت که این میزان رشد ۱۰۳درصدی داشت.

«طاهر شریف پور» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰.۲درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲، به ۶.۹ درصد کاهش یافت، افزود: در تابستان ۱۴۰۰ میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۹.۶ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص شاخص بهبود فضای کسب و کار استان، اظهار کرد: به لحاظ پاسخگویی به موقع ارباب رجوع، دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه‌ و بویراحمد پس از استان ایلام رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در زمینه بهبود فضای کسب و کار استان روزانه مورد رصد قرار می گیرند و نماینده ای از رسانه ها به عنوان همیار مردمی در این طرح حضور خواهد داشت.

شریف پور با اشاره به رشد ۱۰۳درصدی اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹، اعتبار تخصیص یافته برای پروژه های عمرانی استان ۴۷۷ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱، این میزان اعتبارات به ۹۷۰میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، از ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار استان ۹۱۴ میلیارد تومان نقد بود و تنها ۵۷میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه بوده در حالی که در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات بصورت اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وصول درآمدهای این استان طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشت.

شریف پور اضافه کرد: همچنین رشد تسهیلات بانکی این استان در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۱۰ درصد است.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سفر دوم رئیس جمهور به این استان اختصاص یافت و همه این موارد را بانک‌های استان پذیرفته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha