• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402063018951
  • خبرنگار : 71402

روسیه از خنثی‌سازی «بزرگترین» حملات پهپادی اوکراین خبر داد

روسیه از خنثی‌سازی «بزرگترین» حملات پهپادی اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای روسیه «حملات تروریستی پهپادی» کی‌یف را خنثی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، به گفته این وزارتخانه، ۱۹ پهپاد بر فراز کریمه و دریای سیاه «نابود و منهدم» شدند. این وزارتخانه افزود که مناطق کورسک، بلگورود و اوریول هر کدام توسط یک پهپاد مورد حمله قرار گرفتند که همه آنها در هوا رهگیری شدند.

کانال تلگرامی «مش» گزارش داد که ساکنان صدای «چندین انفجار» و صدای تسلیحات ضدهوایی در چندین نقطه از کریمه را شنیدند و این حمله پهپادی را «بزرگ‌ترین حمله تاکنون» توصیف کرده‌اند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود گفت که نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه روستای ماکسیموفکا را گلوله‌باران کردند که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک تن دیگر شد. به گفته رومن استاروویت، فرماندار کورسک یک زن در جریان حمله روز دوشنبه به روستای تیوتکینو زخمی شد.

کی‌یف حملات موشکی و پهپادی به خاک روسیه را در ماه‌های اخیر افزایش داده و این در حالیست که ضدحمله زمینی اوکراین که در اوایل ژوئن آغاز شد، هیچ پیروزی قابل‌توجهی به همراه نداشته است. در ۱۳ سپتامبر، موشک‌های کروز به یک کارخانه کشتی‌سازی در سواستوپل در کریمه اصابت کرد و به دو کشتی نیروی دریایی روسیه آسیب رساند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از خنثی کردن دو حمله در مسیر زاپوریژیا خبر داد. براساس این بیانیه، روسیه پنج حمله اوکراین را در جهت دونتسک دفع کرد و بیش از ۳۰۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند. همچنین روسیه سه حمله اوکراین را در جهت کراسنی لیمان دفع کرد و کی‌یف ۷۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای روسی با موشک و پهپاد به تأسیسات صنایع نظامی، مراکز شناسایی و مراکز زمینه‌چینی اقدامات خرابکارانه از طرف اوکراین حمله کردند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: سیستم‌های پدافند هوایی پنج موشک کروز دوربرد سایه طوفان (استورم شدو)، چهار سامانه موشک پرتاب چندگانه هیمارس و یک موشک ضد رادار هارم را سرنگون کردند. علاوه بر این، ۷۵ هواپیمای بدون سرنشین ظرف ۲۴ ساعت گذشته منهدم شد.

در مجموع، از آغاز عملیات نظامی روسیه، ۴۷۵ هواپیمای نظامی اوکراین، ۲۴۹ بالگرد، ۷۰۲۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۳۸ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۲۰۱۶ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۱۱۵۴ خودروی جنگی سامانه‌های موشکی چندگانه، ۶۴۷۳ دستگاه موشکی توپخانه و خمپاره و همچنین ۱۳۲۸۱ واحد تجهیزات ویژه خودروهای نظامی منهدم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha