• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402080906192
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون اقتصادی استاندار عنوان کرد

سمنان صاحب کیف سرمایه‌گذاری شد/ خیز ۱۰ میلیون دلاری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

سمنان صاحب کیف سرمایه‌گذاری شد/ خیز ۱۰ میلیون دلاری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از هدفگذاری برای جذب ۱۰ میلیون دلار سسرمایه‌گذاری خارجی در این استان برای سال مهار تورم و رشد تولید خبر داد.

محمدرضا صادقی، شامگاه ۸ آبان ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد استانی آبادیران در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: ۳۳ مجوز بی نام و پیش تفاهم در حوزه سرمایه گذاری برای توسعه امر جذب سرمایه گذار خارجی در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان همچنین از تهیه و تدوین کیف سرمایه‌گذاری این استان خبر داد و تصریح کرد: استان سمنان از پتانسیل زیادی در بخش های مختلف و از جمله در حوزه های صنعتی، معدنی، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان و... برخوردار است.

صادقی به بیان برخی از مهمترین پتانسیل های بالقوه در استان پرداخت و اضافه کرد: بالغ بر ۱۰ میلیون دلار جذب سرمایه گذار خارجی برای استان در سال جاری هدفگذاری شده است که تاکنون روند اقدامات در این حوزه مطلوب بوده است.

این عضو شورای اشتغال استان گفت: فرآوری مواد معدنی، توجه به اقتصاد دانش بنیان و توسعه کشاورزی مکانیزه، از جمله مواردی است که در حوزه برگزاری رویداد آبادیران در استان سمنان اولویت بندی و اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مردمی سازی حوزه اقتصادی علم پایه، اقتصادی کردن اقتصاد حاشیه روستا و توانمندسازی علم پایه، نیازمند گفتمان سازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۳ درصد مشاغل ایجاد شده در استان سمنان در حوزه روستایی به ثمر نشست.

صادقی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۱۴۷ درصد تعهد اشتغال در استان سمنان محقق شد که در سال جاری نیز همین مهم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته در امر توانمندسازی ذیل تسهیلات تبصره ۱۶ در استان سمنان پرداخت شد، یکی از مواردی که در استان مَدنظر قرار دارد، موضوع بهره وری است.

معاون استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در حوزه شتاب دهنده ها در سطح استان نیازمند توسعه و تقویت چه در بحث کیفی و چه در بحث کمی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه ما در استان سمنان در حوزه مردمی سازی اقتصادی موفقیت های مطلوبی بدست آورده ایم، گفت: همگان باید توجه داشته باشیم که دستیابی به رشد اقتصادی و توانمند سازی روستایی، از مسیر رشد علمی محقق می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha