• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402081410046
  • خبرنگار : 50455

اعزام ۸۰۰۰ دانش آموز قمی به اردوی راهیان نور

اعزام ۸۰۰۰ دانش آموز قمی به اردوی راهیان نور

ایسنا/قم معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در خصوص برگزاری راهیان نور گفت: راهیان نور امسال از ۱۵ آبان ماه آغاز شده و با توجه به افزایش اعتباری که در استانداری صورت گرفته، ظرفیت آن به ۸۰۰۰ نفر رسیده است.

امیر جعفری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم، در نشست خبری ستاد راهیان نور پیش از ظهر امروز ۱۴ آبان‌ماه در خصوص نحوه برگزاری راهیان نور گفت: همانطور که می‌دانید در هر استانی، رئیس ستاد راهیان نور و پشتیبانی از آن با استانداری آن استان، و اجرای راهیان نور اقشار مختلف، برعهده سپاه است.

وی افزود: طی جلسه‌ای که با استانداری قم تشکیل شد، آقامیری، استاندار استان دستور پشتیبانی از محل اعتبارات استانداری و شهرداری شورای شهر راهیان نور را دادند و امیدواریم با اعتباری که پرداخت می‌شود، شاهد افزایش ظرفیت مطلوب باشیم.

جعفری در خصوص نحوه برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی، اظهار کرد: راهیان نور دانش‌آموزی در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد، در مرحله اول دختران از ۱۵ آبان تا ۱۰ آذر اعزام می‌شوند و سپس اعزام پسران از ۱۰ آذر تا پایان آذرماه انجام می‌شود؛ بعد از دی‌ماه نیز اردوی راهیان نور دانشجویی انجام می‌شود و سپس هم اعزام بسیج محلات را خواهیم داشت.

وی با اشاره تعداد شرکت‌کنندگان گفت: در سال گذشته به علت عدم تحقق منابع پشتیبانی توانستیم فقط ۲۰۰۰ نفر ظرفیت داشته باشیم، اما امسال طبق دستوری که استاندار جهت تامین اعتبار دادند، برنامه‌ریزی ما برای ۸۰۰۰ دانش آموز خواهد بود که البته این تعداد، جدای از تعداد دانشجویان و طلاب می‌باشد.

جعفری افزود: در حال حاضر اعزام راهیان نور را در ۱۵ آبان با ۱۰۰۰ نفر شروع کردیم که ان‌شاءالله با افزایش اعتباری که صورت گرفته سعی داریم این ظرفیت را به مرور را افزایش دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان برنامه‌های فرهنگی راهیان نور تشریح کرد: فضاسازی فرهنگی با همکاری روابط عمومی شهرداری، اداره ارشاد جهت چاپ پوستر، بنر، دفترچه انجام خواهد گرفت و بحث راوی‌گری و سیر اعزام یادمان منطقه را هم کمیته محتوایی سپاه استان برنامه‌ریزی کرده است.

جعفری در پایان با اشاره به هدف راهیان نور گفت: فلسفه جهاد و شهادت برای مبارزه با استکباری است که می‌خواهد به مملکت اسلامی ضربه بزند، شهدای ما هم برای مبارزه با مستکبر ایستاند تا از نظام اسلامی و انقلاب دفاع کنند، هدف از راهیان نور تقویت روحیه استکبار ستیزی در دانش آموزان است، چرا که زمانی دانش‌آموزان روحیه سلحشوری رزمندگان را می‌بینند روحیه مجاهدت در آن‌ها تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha