• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082014234
  • خبرنگار : 71660

دلایل ترس واشنگتن از تل‌آویو از زبان دانشمند علوم‌سیاسی آمریکا

دلایل ترس واشنگتن از تل‌آویو از زبان دانشمند علوم‌سیاسی آمریکا
جان مرشایمر (سمت راست)

«جان مرشایمر» نویسنده و دانشمند علوم سیاسی آمریکایی گفت: « واشنگتن به دلیل ملاحظات سیاسی داخلی و ترس از لابی هوادار اسرائیل در واشنگتن از اسرائیل حمایت می‌کند. اسرائیل کارزاری را برای مجازات غیرنظامیان در غزه به راه‌ انداخته است و آن‌ها به ایجاد ویرانی در غزه علاقه‌مند هستند و در این مسیر تعداد زیادی از غیرنظامیان را می‌کشند.»

به گزارش ایسنا، «جان مرشایمر» که بنیانگذار نظریه رئالیسم تهاجمی است در گفت‌وگو با «اندرو ناپولیتانو» قاضی سابق دادگاه عالی نیوجرسی و تحلیلگر شبکه فاکس‌نیوز بیان کرد: «به نظر من وقتی چنین کاری را انجام می‌دهید، مرتکب جنایات جنگی می‌شوید. اگر اسرائیل فقط می‌خواست حماس را هدف قرار دهد و از کشتار غیرنظامیان جلوگیری می‌کرد، می‌توانستید استدلال منسجمی ارائه کنید که آن‌ها مرتکب چنین جنایاتی نشده‌اند.»

وی افزود: «اما اسرائیلی‌ها با اقدامات خود مرتکب جنایات جنگی شده‌اند. آن‌ها عمدا غزه را از هم پاشیده‌اند و این کارزاری است که آن‌ها به راه انداخته‌اند.»

این نویسنده و محقق سیاسی برجسته آمریکایی خاطر نشان کرد: «علاوه بر این، اسرائیلی‌ها غذا، آب و گاز غزه را قطع کرده‌اند و در نتیجه جمعیت غیرنظامیان غزه مجبور به ترک این شهر شده‌اند. درک و فهم من با توجه به قوانین بین‌المللی می‌گوید که اقدامات اسرائیل جنایت جنگی است و آمریکا بی‌شک در آن دست دارد.»

او گفت: جو بایدن، مانند باراک اوباما، جیمی کارتر و جورج اچ دبلیو بوش، به خوبی می‌داند که اگر از مسیر لابی اسرائیل منحرف شود، هزینه سیاسی آن را خواهد پرداخت.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، زمانی تل‌آویو متحد استراتژیک مهم آمریکا بود، اما امروز حمایت همه جانبه و بی سابقه واشنگتن را تنها با ملاحظات راهبردی و حتی اخلاقی به ویژه با توجه به رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها نمی‌توان توضیح داد.

میرشایمر ​​بر آمادگی آمریکا برای حمایت از تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی برای اهداف سیاسی داخلی تاکید کرد.

در سی و ششمین روز از جنگ نوار غزه، درحالیکه اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند، به‌رغم هشدارها بمباران بیمارستان‌های غزه نیز ادامه دارد. در حالی که نیروهای اشغالگر از طریق زمینی در تلاش برای کنترل بر غزه هستند، با مقابله مقاومت فلسطین روبه‌رو هستند.

اشغالگران پس از بمباران بیش از چند بیمارستان و آمبولانس و پس از انکار بمباران بیمارستان المعمدانی و مقصر جلوه دادن مقاومت، همچنان بمباران خود را به صورت متمرکز و عمدی در اطراف چندین بیمارستان در مرکز و شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha