• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402091309006
  • منبع : معاونت امور مطبوعاتی

چرا نام «معاونت مطبوعاتی» را تغییر دادند؟

چرا نام «معاونت مطبوعاتی» را تغییر دادند؟

با برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه، با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان "معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات" جایگزین معاونت مطبوعاتی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به معاونت امور رسانه‌ها و تبلیغات تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این نامه با اشاره به اهم دلایل این تغییر این نام تاکید کرده است: نام‌های این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچ‌کدام گویای همه‌ فعالیت‌های آن نیست؛ به‌ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانه‌ها که بعدها به آن افزوده شد.

در بخش دیگری از نامه وزیر فرهنگ آمده است:
همچنین یکی از ماموریت های این معاونت نظارت بر امور تبلیغاتی کشور است که در نام جدید این ماموریت لحاظ شده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در حال حاضر در دولت سیزدهم فرشاد مهدی‌پور است که با مأموریت محوری بازآرایی نظام رسانه­ ای کشور، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منصوب شده است.
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وظیفه اعطای مجوز به خبرگزاری‌ها و نشریات، نظارت بر مطبوعات و جراید و روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی در فضای مکتوب و نیز فضای مجازی را بر عهده دارد.

چرا نام «معاونت مطبوعاتی» را تغییر دادند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha