• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402091913953
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به یاد زنان و کودکان شهید غزه

کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به یاد زنان و کودکان شهید غزه
عکس خبر تزئینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد به یاد زنان و کودکان شهید غزه، کاشت پنج هزار اصله نهال در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. 

«حسنعلی عزت‌خواه»، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در در این مراسم نمادین که با حضور مسئولان محلی در دبیرستان دخترانه حجت یاسوج برگزار شد، گفت: کاشت پنج هزار اصله نهال در مدارس استان این طرح براساس تفاهم نامه همکاری بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی انجام شد. 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح را تکریم یاد شهدای جبهه مقاومت به ویژه کودکان بی‌گناه و مظلوم غزه و نیز ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین مردم بویژه دانش آموزان است. 

عزت‌خواه فضای سبز و طبیعت را به عنوان یک نعمت الهی در اختیار بشر دانست و اظهار کرد: نگهداری و توسعه آن نیز، یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درختکاری در کشور خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌توانیم دانش آموزان را ضمن تشویق به حفظ و حراست از طبیعت، به توسعه و ترویج این فرهنگ ماندگار سوق دهیم.  

همچنین «سعید جاوید بخت»، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه یک میلیارد درخت در قالب طرح مردمی، طی چهار سال باید در سراسر کشور با مشارکت مردم، تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ادارات کاشته شود گفت: هدف از اجرای این طرح احیاء جنگل‌ها و مراتع و نیز حفاظت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری در بین اقشار جامعه است. 

وی اجرای طرح درختکاری در مدارس را حرکتی به سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت در بین نسل های آینده دانست و افزود: دانش آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی محسوب می‌شوند. 

به گزارش ایسنا، جاویدبخت با بیان اینکه همه در برابر کاشت درخت و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی مسئولیت داریم، بیان کرد: غرس این نهال‌ها از نوع درختانی است که فصل کاشت آنها در فصل پاییز شروع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha