به گزارش ایسنا، به اذعان مسئولان حوزه هوایی کشور، نیاز فعلی ما در ایران ۵۵۰ فروند هواپیمای فعال است و از این رو در این مدت تلاشهایی برای ساخت هواپیما انجام شده است؛ چه هواپیمای مسافری و چه غیرمسافری. شهریور ماه سال گذشته بود که محمد محمدیبخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - از خبرهایی در حوزه ساخت هواپیما اعلام کرد.
در خصوص ساخت هواپیمای مسافری محمدیبخش گفته بود، انتظار ما این است با دستور رئیس جمهوری مبنی بر ساخت هواپیمای مسافری و همچنین با پلتفرمهایی که در اختیار خودمان است، سازمان هواپیمایی کشوری، مجموعه هسا و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، بخش صنایع هوایی وزارت صمت و سازمان هواپیمایی کشوری بهزودی موضوع ساخت هواپیما عملی شود.
او پس از آن درباره ساخت هواپیمای بومی توضیح داد: طراحی و نیازسنجی ساخت هواپیمای ایرانی انجام شده و این هواپیما یک پلتفرم اولیه ایران ۱۴۰ داشته که به سیمرغ تبدیل شده است. هواپیمای مسافربری سیمرغ ۷۵ نفره و طول آن از هواپیمای ایران ۱۴۰ بلندتر است.
بیشتر بخوانید
هواپیمای ایرانی «سیمرغ» پرواز کرد
ساخت هواپیمای ایرانی؛ از وعده تا عمل
همچنین مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - تیرماه امسال با اشاره به پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ، اظهار کرد: اولین پرواز موفق این هواپیما انجام و به مدار خدمترسانی اضافه شد که این خبر برای صنعت هوایی کشور نویدبخش است. از مدیران مجموعه هسا خواستاریم که ظرفیتهای هواپیماسازی را در خدمت هواپیماهای مسافری نیز گسترش دهند. در این زمینه به نقطه قابل قبولی رسیدهایم.
اعلام حضور سیمرغ در هما در وهله اول برای حمل بار
در این راستا بهتازگی مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- درباره هواپیمای مسافربری سیمرغ گفت: قرار شد دو فروند از این هواپیماها در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار گیرد که در مرحله اول برای انتقال بار (کارگو) از آن استفاده خواهد شد و اولین پرواز سیمرغ در هما تا چند ماه آینده انجام میشود.
انتهای پیام
نظرات