• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402100200638
  • منبع : نمایندگی سمنان

سهم ۸۰ درصدی سمنان از تولید اتوبوس کشور/ وجود ۱۲۰ واحد قطعه‌سازی در استان

سهم ۸۰ درصدی سمنان از تولید اتوبوس کشور/ وجود ۱۲۰ واحد قطعه‌سازی در استان

ایسنا/سمنان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان از این استان به‌عنوان یکی از استان‌های موفق در تولید خودرو و قطعات آن نام برد و گفت: سهم بیش از ۸۰ درصدی این استان در تولید اتوبوس کشور و استقرار ۱۲۰ واحد تولید قطعات و صنایع وابسته به آن، گویای جایگاه استان در این صنعت است.

یادگار احمدی امروز (شنبه، دوم دی ماه) در حاشیه بازدید استاندار سمنان از این اداره کل، اظهار کرد: سمنان با قابلیت‌های کلیدی و متنوع در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان یک استان صنعتی و معدنی شناخته می‌شود و در حوزه‌های مختلف رتبهها و جایگاه‌های برتر کشوری دارد.

وی از بهره‌مندی این استان از ۳۷ نوع ماده معدنی خبر داد و افزود: استان سمنان سالانه حدود ۱۷ میلیون تن انواع مواد معدنی تولید می‌کند.

مدیرکل صمت استان سمنان از وجود ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۱ نوع ماده معدنی شناخته‌شده در کشور در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان در حوزه معادن، توان و ظرفیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه ویژه استان و قرار گرفتن در مسیر اصلی و کریدور بین‌المللی از مزیت‌های اقتصادی این استان است، ادامه داد: در استان سمنان بیش از ۲۰۴۰ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد.


این عضو کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه ۳۲۴ طرح در دست اجرای صنعتی و معدنی در استان وجود دارد، اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح‌ها حدود ۱۲ هزار نفر دیگر در استان مشغول به کار خواهند شد.

احمدی گفت: سمنان یک استان معدنی است که در آن ۷۱۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری مشغول به فعالیت است و ۶۷ فقره گواهی کشف و ۹۶ فقره پروانه اکتشاف برای فعالان این بخش در شهرستان‌های هشت‌گانه استان صادر شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع استان از افزایش درآمدهای گمرکی استان خبر داد و اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۲۲۸ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۴ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که از نظر وزنی ۱۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

او گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت یک مجموعه تاثیرگذار در راستای تحقق اهداف کلان و همچنین مهار تورم و رشد تولید است.

وی خواستار بازگرداندن معافیت ورود ماشین‌آلات تولیدی و تسهیل در صدور مجوزها شد و با اشاره به برخی مشکلات این بخش، اضافه کرد: انتظار می‌رود با کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی به افزایش بهره‌وری و تامین زیرساخت‌های لازم در این بخش کمک شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha