• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100604007
  • خبرنگار : 50037

مشارکت ۳۳ هزار نفر از جمعیت هدف اسدآباد در پویش ملی سلامت

مشارکت ۳۳ هزار نفر از جمعیت هدف اسدآباد در پویش ملی سلامت

ایسنا/همدان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از مشارکت بیش از ۳۳ هزار نفر از جمعیت هدف این شهرستان در پویش ملی سلامت خبر داد.

بابک صفرزاده‌خوشابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آغاز طرح پویش ملی سلامت از  ۲۰ آبان تاکنون از جامعه هدف ۷۷ هزار نفری بالای ۱۸ سال مشمول طرح پویش ملی سلامت در شهرستان اسدآباد بیش از ۳۳ هزار نفر در این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به ادامه طرح پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی سال‌جاری تصریح کرد: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال این شهرستان از نظر دیابت و قندخون در این طرح غربالگری شده‌اند و به طور قطع تا ۱۵ دی تعداد بیشتری از جامعه هدف شهرستان در این طرح ملی سلامت مشارکت خواهند داشت.

رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خاطرنشان کرد: در غربالگری‌های انجام شده از جامعه هدف مورد نظر در این شهرستان از ابتدای طرح تا به امروز ۸۰۰ بیمار مشکوک جدید فشارخون و ۴۰۰ مورد بیمار جدید مشکوک به دیابت در این شهرستان شناسایی شده است.

وی هدف از اجرای این پویش و رویداد سلامت‌محور را شناسایی به‌موقع بیماری‌های دیابت و فشارخون و شروع درمان و مراقبت بیماران دانست و خاطرنشان کرد: با شناسایی و غربالگری بیماران جدید این افراد جزو جمعیت بیمار تحت مراقبت ما قرار می‌گیرند و بعد از شناسایی به صورت ماهانه توسط بهورزان مراکز بهداشت و هر سه ماه یکبار توسط پزشکان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

صفرزاده‌خوشابی بیان کرد: میزان بروز فشارخون در سطح کشور ۳۴ درصد بوده و ۳۴ درصد جمعیت کشور دارای فشارخون بالا هستند که شهرستان اسدآباد هم از این نُرم کشوری تبعیت می‌کند ضمن اینکه نرُم جهانی نیز همین است.

رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد همچنین اضافه کرد: ۱۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور نیز مبتلا به دیابت هستند که در این رابطه نیز شهرستان اسدآباد از نرُم کشوری تبعیت دارد.

صفرزاده‌خوشابی یادآور شد:در طرح پویش ملی سلامت در شهرستان اسدآباد ۵۰ خانه بهداشت، شش پایگاه خدمات جامع سلامت شهری و پنج تیم سیار دانشکده علوم پزشکی شهرستان دارای مشارکت هستند.

وی اضافه کرد: این تیم‌های سیار پویش ملی سلامت در روز بازارها و نیز سطح روستاهای پرجمعیت شهرستان مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه یک تیم از تیم‌های سیار در درمانگاه تأمین اجتماعی و یک تیم نیز در مرکز بیمارستان قائم(عج) مستقر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha