• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101712148
  • خبرنگار : 50039

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات گلستان خبر داد:

تایید صلاحیت ۳۱۳ نفر از داوطلبین انتخابات مجلس در گلستان

تایید صلاحیت ۳۱۳ نفر از داوطلبین انتخابات مجلس در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات گلستان با بیان اینکه بررسی صلاحیت ۵۱۷ کاندیدای استان توسط هیئت نظارت به اتمام رسیده و مراتب به نامزدها پیامک شده است، افزود: ثبت شکایت و ارائه مستندات رد صلاحیت و یا عدم احراز شدگان از امروز آغاز شده است.

حمیدرضا بهمنی نژاد ظهر امروز «یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲» در یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان که در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: فرآیند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری طبق برنامه تدوین شده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پس از اتمام بررسی‌های هیئت نظارت گلستان، صلاحیت ۵۱۷ نفر از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی شد، ادامه داد: از این تعداد کاندیدا صلاحیت ۳۱۳ نفر تأیید و ۲۰۴ نفر یا رد صلاحیت و یا عدم احراز شده‌اند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات گلستان با تأکید بر اینکه حدود ۶۱ درصد کل داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان تأیید صلاحیت شده‌اند، خاطرنشان کرد: از امروز «یک شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲» داوطلبینی که در هیئت نظارت استان و مرکزی، رأی عدم تأیید یا عدم احراز گرفته‌اند به مدت سه روز فرصت دارند شکایت و مستندات خود را در سامانه داوطلب ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، پس از پایان این مهلت سه روزه، شورای نگهبان طی مهلت قانونی ۳۰ روزه صلاحیت این داوطلبان را بررسی خواهد کرد، افزود: نتایج بررسی نهایی متعاقباً از طریق قانونی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

بهمنی نژاد برگزاری انتخابات بر اساس چهار راهبرد مورد تأکید مقام معظم رهبری با عنوان «رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری» را از مهمترین اهداف عوامل برگزاری انتخابات مهم ۱۱ اسفند برشمرد و اضافه کرد: هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان گلستان بر اساس وظایف ذاتی که دارد فرآیند انتخابات را رصد می‌کند.

وی مشارکت حداکثری مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه را پای صندوق‌های رأی، یکی از مهمترین اهداف دست اندرکاران برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: مردم پس از بررسی کاندیداها، افراد اصلح مدنظر را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی رهسپار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha