• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402103021363
  • منبع : حوزه فراجا

حدود ۸۰ درصد دستگیری‌های پلیس توسط کلانتری‌ها انجام می‌شود

حدود ۸۰ درصد دستگیری‌های پلیس توسط کلانتری‌ها انجام می‌شود

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: حدود ۸۰ درصد کل دستگیری‌ها و ۵۰ درصد کشفیات از نوع موادمخدر و قاچاق کالا و ارز در فراجا توسط کلانتری‌ها و پاسگاه ها انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی با مهم خواندن ساختارهای فراجا که نقش بسیار پررنگی در برقراری نظم و امنیت و تامین آسایش و آرامش فردی و عمومی در جامعه دارند، اظهارکرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نقش مهمی در ارتقاء امنیت و احساس آرامش از ابعاد مختلف در جامعه دارند و در در کشف و دستگیری مجرمان نیز پیشگام هستند، به‌طوری که حدود ۸۰ درصد کل دستگیری‌ها و ۵۰ درصد کشفیات از نوع موادمخدر و قاچاق کالا و ارز در فراجا توسط کلانتری‌ها و پاسگاه ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هرساله به صورت میانگین شش میلیون پرونده قضائی در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود، گفت: این پرونده‌ها با پیگیری کارکنان این بخش منجر به صدور حکم قضائی می‌شود. در ساختار فراجا، یکی از میدانی‌ترین و عملیاتی‌ترین رده‌ها، حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها و فرماندهی انتظامی بخش‌ها است که به لحاظ نزدیکی به مردم و آحاد جامعه در سطوح مختلف از گسترش و وسعت بالایی برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا به وظیفه ذاتی مأموران این واحدهای انتظامی، در تأمین نظم و امنیت اشاره کرد و گفت: تمام وظایفی که فراجا در سطح کلان به عنوان رسالت اصلی خود به عهده دارد را، کلانتری و پاسگاه‌ها، در مقیاس کوچک‌تر و در حوزه خود، مشغول انجام آن هستند.

مویدی با معرفی بخش های مختلف کلانتری ها تصریح کرد: هر کلانتری از قسمت‌ها و دوایر متعددی تشکیل شده که هر کدام از این دوایر در راستای وظایف محوله خود مشغول انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به شهروندان هستند. دایره مبارزه با موادمخدر با رویکرد مقابله با توزیع کنندگان و فروشندگان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر، دایره اطلاعات و امنیت با رویکرد اشراف اطلاعاتی بر مخلان نظم و امنیت اجتماعی و کنترل جمعیت‌ها و اتباع بیگانه و نظارت بر صنوف و مبارزه با مفاسد اجتماعی و حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله بخش‌های مختلف در کلانتری و پاسگاه‌هاست که با مقیاس کوچک‌تر مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: دایره قضائی در بحث رسیدگی به دعاوی مردمی و رسیدگی به شکایات مخصوصاً در امور جلب و اجرای احکام و امور قضائی و همچنین دایره مشاوره و مددکاری با رویکرد جلب مشارکت های مردمی، اطلاع رسانی، آموزش و آگاه‌سازی مردمی در بخش‌های مختلف اجتماعی نقش برجسته‌ای در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارند. کلانتری و پاسگاه ها به دلیل گستردگی دامنه ایفای نقش برای تأمین نظم و امنیت و پیشگیری از جرم به صورت پیوسته در جغرافیای مأموریت با هر سه رویکرد پیشگیری انتظامی، اجتماعی و وضعی در فرآیند پیشگیری از جرم نقش موثر و بی بدیلی دارند و می‌توانند در شرایط مختلف یاری‌رسان ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری باشند؛ از جمله این اثربخشی‌ها ایجاد رضایت برای شهروندان با ارائه خدمات شایسته و مطلوب و پای کار آوردن سایر نهادهای خدمات شهری است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا به طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که یکی از مطالبات هیئت رئیسه فراجا است، اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا با توسعه ساختاری کلانتری‌ها، توجه به منابع انسانی و بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری‌های نوین گامی ارزشمند برای تعالی این واحدها و رضایت‌مندی شهروندان از خدمات آنان برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۱:۳۵

خداقوت وخسته نباشی به سردارجان فدا جناب اقای مویدی وپرسنل سختکوش وشجاع پلیس پیشگیری فراجا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۳:۳۷

ضمن خسته نباشید و تبریک .موفق و پیروز باشید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۳:۴۷

والا خیلی هاش بیخودی هست

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۱:۰۰

سردار مویدی اهل بیضا استان فارس هست

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۲:۵۶

سرادری مردمی مردی شریف از لرستان ایران ک قلبی پاک و مهربان دارند انشالا در مقام ریاست پلیس پیشگیری کشورایران گامی همچون قلب مهربانش بردارند.موفق باشید.سردار عزیز

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۵:۲۰

خسته نباشید تمام پرسنل هایه ایران ورهبری جانم فدایه رهبر

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۷:۲۳

دورودبرسربازان واقعی امام زمان ورهبری

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۰:۴۴

غیب گفتی . نکنه دلت می خواست توسط قهوه خانه دستگیر می شدند .

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۱:۱۰

ایکاش آمار تکان دهنده از تعداد دستگیر شدگان در رابطه با سرقت و زور گیری را شفاف به مردم اعلام کنید.با ذکر اینکه برای چند و مین بار یا اولین بار دستگیر شده اند.اماری تکان دهنده که به مسئولین بلند پایه کشور زنگ خطر است.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۱:۴۹

علت اینکه امار دستگیری ها در کلانتری بیشتر به ساختار قانون بر میگرده مامورین کلانتری این حق دارن چه با مشاهده جرم چه ظنین شدن دستگیری انجام بدن اما در اگاهی دستگیریها با دستور قضایی هست یا پرونده هایی که در اختیارشون قرار میگیره مامورین اگاهی نمیتونن تو خیابان با دیدن جرمی اقدام کنن چون حیطه قانونی اونا در اداره هست مامور اگاهی تو خیابان یعنی سر پست نیست و کاری نمیتونه بکنه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۲:۲۱

اره مگر خودتان تعریف کنید ،واقعیت جامعه با چیزی که در فیلم‌ها نشان داده می‌شود خیلی فرق می‌کند، لطفا بجای فیلم نگاه کردن بطور نامحسوس و نا شناس در کلانتری‌ها درخواست شکایت کنید تا نتیجه را بهتر متوجه شوید

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۹:۰۲

دمتگرم تنها کسی که حرف حق زد شما بودی ...

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۹:۱۰

انشاالله

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۹:۲۰

جناب سردار مگر نه اینست که پیشگیری بهتر از درمان است؟ چرا کلانتری ها که وظیفه ی ذاتی شان پیشگیری از وقوع جرم و جنایت در حوزه ی استحفاظی آن کلانتری است بخوبی انجام وظیفه نمیکنند. متاسفانه مامورین در کلانتری ها مستقر هستند تا اینکه جرم و جنایتی به وقوع بپیوندد و کسی با پلیس تماس بگیرد ودر محل حضور پیدا کنند. نوش دارو بعداز مرگ سهراب به درد کسی نمیخورد. عوامل کلانتری باید گشت زنی حضوری داشته باشند.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۲۱:۳۵

کلانتری ها قشر زحمت کش جامعه هستن. لطفا به مردم هم اطلاع رسانی کنید که ماموران انتظامی بدون ارایه حکم قضایی حق ندارند به زور و بدون اجازه صاحب خانه وارد منزل کسی شوند. (حتما در صورت برخورد با چنین موردی با 110 تماس بگیرید) با تشکر از مسولان نیروی انتظامی.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۰:۳۸

کلا کلانتری ها چند درصد مجرمین رو دستگیر میکنن؟؟ پنج درصد !! ده درصد ؟

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۹:۵۶

سلام وحیف جان این سربازان عزیز انتظامی که خونشان توسط بعضی قضات با سهل انگاری هدر میرود سارق با هزار زحمت دستگیر میکنن بعد به مالباخته میگه تو چه مدرکی داری چرا دوربین نذاشتی خونه که تازه داره ساخته میشه کجاش دوربین بذاری بعد سارق سابقه دار اعتراف میکنه قاضی میگه نیرو انتظامی کتک میزنه اینا اعتراف میکنن مگه دزد با سلام وصلوات اینم فرد سابقه دار که حرفه ای هست میگه