• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110301885
  • خبرنگار : 71496

عباس: غزه بخشی از فلسطین است و ما هرگز آنها را رها نخواهیم کرد

عباس: غزه بخشی از فلسطین است و ما هرگز آنها را رها نخواهیم کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه کرانه باختری شاهد کوچ اجباری در سکوت است، تاکید کرد: غزه بخشی از فلسطین است و ما هرگز مردم آن را رها نخواهیم کرد و مسوولیت آنها بر عهده ماست.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دفتر خود در شهر رام‌الله میزبان هیاتی از سازمان «کلیساهایی برای صلح در خاورمیانه» به ریاست «می الیز کنون» بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار خانم الیز کنون را در جریان آخرین تحولات سیاسی و شرایط فعلی مردم فلسطین در نتیجه اشغال سرزمین‌شان و حملات مستمر رژیم اشغالگر علیه آنها قرار داد و بر لزوم توقف این حملات مستمر با یک آتش‌بس فوری و نیز پایان جنگ کشتارجمعی به‌ویژه در نوار غزه جهت دور کردن غیرنظامیان از عواقب بمباران‌ها، کشتارها و ویرانی‌هایی که ماشین کشتار اسرائیل مرتکب می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عباس در ادامه بار دیگر بر لزوم بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها، دو برابر کردن ارسال لوازم امدادی و پزشکی و مواد غذایی، تهیه آب و برق و سوخت در اسرع وقت، ارسال کمک‌هایی برای ازسرگیری فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اصلی جهت درمان هزاران زخمی و خدمات‌دهی به فلسطینی‌ها تاکید کرد.

او در ادامه نیز تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید به توقف حملاتش علیه مردم ما در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی پایبند باشد و این شامل یورش‌های آن به شهرها و روستاها و اردوگاه‌های فسلطینی، کشتار غیرنظامیان، تخریب زیرساخت‌ها، توقف حملات علیه مقدسات اسلامی و مسیحی و جنایات پاکسازی نژادی و دیگر جنایات است.

همچنین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر مخالفت خود را با کوچ اجباری مردم فلسطین چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری از جمله قدس ابراز کرده و گفت: کرانه باختری شاهد تلاش‌های استعمارگران تروریست و ارتش اشغالگر برای کوچ اجباری و الحاق در سکوت مناطق فلسطینی به اراضی اشغالی است.

عباس در ادامه نیز تاکید کرد: نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از کشور فلسطین است و نمی‌توان طرح‌های مقامات رژیم اشغالگر برای جدا کردن آن و یا هر بخشی از آن را پذیرفت و یا مورد بررسی قرار داد.

او با تاکید بر لزوم آزاد شدن پول‌های بلوکه شده فلسطین، گفت: مردم ما در نوار غزه اولویت خواهند بود و هرگز آنها رها نخواهند شد، آنها مسوولیت کشور فلسطین هستند و ما از نوار غزه خارج نشدیم که به آن بازگردیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه این دیدار از موضعگیری‌های هیات سازمان کلیساهایی برای صلح در خاورمیانه در حمایت از آتش‌بس، ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، برقراری صلح بر اساس قوانین بین‌المللی، حمایت مستمر آن از ملت فلسطین به‌ویژه پشتیبانی از مسیحیان در سرزمین مقدس تقدیر کرد و گفت: حضور مسیحیان در فلسطین و سرزمین مقدس و در جامعه فلسطینی که از ارزش‌های همزیستی، محبت و برادری برخوردار است، اصیل است.

هیات سازمان کلیساهایی برای صلح در خاورمیانه نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از موضعگیری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه محمود عباس برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان، بر موضعگیری‌های این سازمان در حمایت از برقراری صلح و دستیابی مردم فلسطین به آزادی و استقلال بر اساس قوانین بین‌المللی و در ادامه تحقق امنیت و صلح برای تمامی ملت‌های جهان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha