• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111611823
  • خبرنگار : 71516

یورش اشغالگران به کرانه باختری و بازداشت ده‌ها فلسطینی/ داد عفو بین‌الملل درآمد

یورش اشغالگران به کرانه باختری و بازداشت ده‌ها فلسطینی/ داد عفو بین‌الملل درآمد

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) به مناطقی از کرانه باختری به ویژه شهرهای جنین و طولکرم یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از زمان جنگ غزه افزایش یافته است و با عملیات بازداشت و درگیری‌هایی که معمولا منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها شده، همراه بوده است.

به نقل از العربی الجدید، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز به تعدادی از روستاها و شهرک‌های کرانه باختری به ویژه شهرهای جنین و طولکرم یورش بردند.

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد صبح امروز با نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر طوباس، طولکرم و اردوگاه العین درگیر شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز تعدادی از فلسطینی‌ها را در شهر طولکرم و اطراف آن بازداشت کردند.

این نیروها همچنین به شهرک عرابه در جنوب جنین و حلحول در الخلیل یورش برده و تعدادی از اسرای آزاد شده فلسطینی را بازداشت کردند.

به گفته منابع و شاهدان فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی طی یورش‌های امروز خود به شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری بیش از ۲۰ فلسطینی را بازداشت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح و گاز اشک آور برای متفرق کردن فلسطینی‌هایی که به سمت نیروهای صهیونیست سنگ پرتاب می‌کردند، استفاده کردند.

نیروهای صهیونیست همچنین منزلی را در اردوگاه العین در غرب نابلس محاصره کردند. درگیری‌هایی میان نیروهای اسرائیلی و ده‌ها فلسطینی در این اردوگاه رخ داد.

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از بازداشت چند فلسطینی از اردوگاه العین عقب نشینی کرد.

از زمان جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر این رژیم عملیات‌های نظامی خود را در کرانه باختری نیز افزایش داده است که منجر به شهادت ۳۸۱ فلسطینی و زخمی شدن ۴۴۰۰ تن دیگر شده است.

مرکز فلسطینی مقاومت در برابر شهرک سازی یکشنبه اعلام کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی تنها طی ژانویه ۱۵۹۳ اقدام تجاوزکارانه را علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری انجام دادند.

بر اساس گزارش باشگاه اسیران فلسطینی نیروهای رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر تاکنون ۶۵۱۲ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

از سوی دیگر عفو بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی در ماه‌های گذشته موج خشونت شدیدی را علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری ایجاد کردند. این نیروها بدون ضرورت طی اعتراضات، یورش‌ها و بازداشت‌ها از زور مفرط و کشنده استفاده کردند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای اسرائیلی در ارائه کمک پزشکی به افرادی که زخمی شدند کارشکنی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha