• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402112417422
  • خبرنگار : 71963

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور جهان در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در مراسم افتتاحیه جشنواره پر سیمرغ که با هدف افزایش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار و عملکرد شبکه دانشجویی توسعه علوم پزشکی کشور برگزار شد، با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است تا ضمن مقایسه پیشرفت‌های پزشکی کشور در دوران پیش از انقلاب و پس از انقلاب، به دستاوردهای انقلاب اشاره کنیم.

وی گفت: پیش از انقلاب پرشکانی از کشورهای فیلیپین، اندونزی و پاکستان در کشور طبابت می‌کردند که حتی برخی از آنها پزشک نبودند و این در حالی است که اکنون از همین کشورها دانشجوی پزشکی در ایران داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور جهان را نشان از قابلیت‌های مختلف کشور در حوزه سلامت خواند و تاکید کرد: در سال‌های قبل از انقلاب کمیسیون عالی پزشکی، مسؤولیت صدور مجوز برای اعزام بیماران به خارج از کشور را داشت اما امروز این کمیسیون تعطیل شده و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.

باقری فرد، تمامی این دستاوردها را مرهون تلاش دانشجویان و اساتید دانست و افزود: علی رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها در حوزه دارو، تجهیزات و حتی در بخش چاپ مقالات، خوشبختانه این افتخار نصیب کشور شده و علوم پزشکی توسعه بسیار خوبی داشته است که این امر نیز با تلاش دانشجویان و اساتید بزرگوار محقق شد.

وی، مراکز توسعه آموزش را مغز متفکر دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این مراکز می‌توانند مانع از روزمرگی دانشگاه‌ها شوند و با رصد کردن فرآیندها، محلی برای توسعه و پژوهش (R&D) باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین از دانشجویان به عنوان صاحبان اصلی فرایندهای آموزشی یاد کرد و افزود: دانشجویان می‌توانند مشکلات و چالش‌ها را به خوبی شناسایی کرده و بهترین راهکار را برای حل آن ارائه دهند. بر این اساس در نخستین گام از رئیس مرکز توسعه آموزش خواستم تا کمیته‌های دانشجویی را فعال کند تا آنها عملاً در فرآیند تصمیم گیری و حتی اجرا وارد شوند.

وی گفت: شما پر انرژی و نشاط هستید و وزارت بهداشت قصد دارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کند. در واقع صاحبان اصلی فرآیند می‌توانند راهکارهای بهتری ارائه دهند.

باقری فرد با بیان اینکه گاهی تغییرات قانون از طریق پیشنهادات دانشجویان امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های معاونت آموزشی بحث ساماندهی رشته‌ها است؛ اینکه آیا باید با همین تعداد ادامه دهیم؟ همچنین بحث اصلاح آزمون‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. لذا می‌خواهم که در جمع‌های خود به این مسائل توجه کنید و راهکار ارائه دهید و امیدوارم که این گردهمایی منجر به تصمیم‌های مهمی در حوزه آموزش علوم پرشکی و موجب تقویت تشکل‌های دانشجویی شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، باقری فرد، تقویت تشکل‌های دانشجویی را موجب هویت بخشی آن خواند و گفت: هدف اصلی ما هویت یابی این کمیته‌ها است چرا که بیشترین تصمیمات را شما می‌توانید ارائه دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha