• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402120301824
  • خبرنگار : 71588

۱۳۹ روز جنایت؛

شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن رسید

شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن رسید

در یکصد و سی و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی، وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن خبر داد.

به گزارش ایسنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۹۷ نفر شد و ۱۳۲ زخمی نیز برجای گذاشت.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی گفت که با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) تا به امروز به ۲۹ هزار و ۴۱۰ نفر افزایش یافته است.

القدره در ادامه آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۶۹ هزار و ۴۶۵ نفر اعلام کرد.

ویرانی خانه یاسر عرفات

خانه خالی یاسر عرفات، رئیس سابق سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در مرکز شهر غزه در حملات ارتش اسرائیل ویران شد .

شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن رسید

شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن رسید

منابع خبری از شهادت سه شهروند فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در شامگاه چهارشنبه و بامداد امروز (پنجشنبه) در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن دو منزل در شهر «رفح» واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.
منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منازلی را در محله «الجنینة»، اردوگاه «الشابورة» و منطقه «المشروع» واقع در شهر رفح هدف قرار دادند و درنتیجه آن سه شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مسجد «الفاروق» واقع در اردوگاه الشابوره در شهر رفح را تخریب کردند.

پیشتر منابع از انجام دو حمله توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی دروازه صلاح‌الدین و «خربة العدس» در رفح خبر دادند.

درنتیجه بمباران اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه و محله «الزیتون» در شمال شهر غزه توسط رژیم صهیونیستی شماری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

درپی حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر به منزل خانواده «الدعلیس» واقع در اردوگاه «النصیرات» ۱۷ شهروند فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مجروحان به منظور درمان و معالجه به بیمارستان «شهداء الاقصی» در شهر «دیر البلح» منتقل شدند.

در همین راستا، منابع پزشکی اعلام کردند که «ایهاب نصرالله» روزنامه‌نگار فلسطینی و همسرش درپی هدف قرار دادن منزلشان در محله الزیتون در شهر غزه به شهادت رسیدند و کودکان آنها نیز به شدت زخمی شدند.

شماری از شهروندان فلسطینی درپی حمله اشغالگران صهیونیست به محله «البراهمة» در جنوب رفح و هدف قرار دادن یکی از برج‌ها در شهر «حمد» در غرب خان یونس زخمی شدند.

رفح شهری جنوبی در مرز غزه و مصر است که بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آن گریخته‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر از قصد خود برای حمله زمینی به رفح خبر داده بود.‌ 

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر توسط جنبش مقاومت اسلامی فاسطین (حماس) علیه اراضی اشغالی، غزه را با هدف «نابودی» حماس مورد حملات گسترده نظامی قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha