• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030906072
  • خبرنگار : 71661

تجمع حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید

تجمع حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید

صدها تن از حامیان فلسطین در واشنگتن مقابل کاخ سفید تجمع کرده و خواستار پایان‌ حمایت‌های مالی و نظامی ایالات متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

به گزارش ایسنا، صدها تن از حامیان فلسطین روز سه‌شنبه مقابل کاخ سفید تجمع کردند تا اعتراض خود را به حمله مرگبار اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه چادری در رفح که ده‌ها تن را به شهادت رساند، اعلام کنند. آنها در این تجمع خواستار پایان حمایت‌های مالی و نظامی دولت آمریکا از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و اقدامات ارتش این رژیم در غزه شدند.

این تجمع توسط چندین گروه حامی فلسطین سازماندهی شده بود، از جمله «جنبش جوانان فلسطینی»، «حزب سوسیالیسم و آزادی» و «مریلند برای فلسطین».

شرکت‌کنندگان در این تجمع مقابل کاخ سفید، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها پیام‌هایی در حمایت از فلسطین و محکومیت حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نوشته شده بود؛ پیام‌هایی از جمله «فلسطین را آزاد کنید»، «به حمایت مالی آمریکا از آپارتاید اسرائیل پایان دهید»، «همه نگاه‌ها به رفح» و «این کشتار را متوقف کنید».

تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر در غزه سر داده و خواستار پایان بمباران رفح و برقراری آتش‌بس شدند.

یکشنبه دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گزارش داد که حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح منجر به شهادت دست‌کم ۴۵ فلسطینی و زخمی‌شدن نزدیک به ۲۵۰ نفر دیگر شد. این حمله در نزدیکی پایگاه لجستیکی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در تل السلطان رخ داد. پس از این جنایت، رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه دوباره به اردوگاه آوارگان در رفح حمله‌ور شد و جان ده‌ها تن را گرفت.

در پی حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم اشغالگر حملات بی‌امانی را علیه فلسطینیان ساکن غزه آغاز کرده که تا امروز به شهادت بیش از ۳۶ هزار و مجروح شدن بیش از ۸۱ هزار فلسطینی منجر شده است. این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری نیز رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده و با صدور حکمی خواستار توقف فوری حملات این رژیم به رفح شده است. دادستان دیوان کیفری بین‌المللی هم به دنبال صدور قرار بازداشت علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha