• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403030906426
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در سمنان اعلام کرد

بهره‌برداری از ۱۶۰۰ پروژه گردشگری در ۳۳ ماه خدمت رئیس‌ جمهور شهید

بهره‌برداری از ۱۶۰۰ پروژه گردشگری در ۳۳ ماه خدمت رئیس‌ جمهور شهید

ایسنا/سمنان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نگاه ویژه دولت به صنعت گردشگری، از بهره‌برداری و افتتاح بیش از ۱۶۰۰ پروژه گردشگری در کشور در مدت ۳۳ ماه خدمت دولت آیت‌الله رئیسی خبر داد.

علی‌اصغر شالبافیان امروز (۹ خرداد ماه) در آیین رونمایی از پوستر رویداد بین‌المللی راه ابریشم و دبیرخانه مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان که با محوریت «راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها» آبان‌ ماه امسال در سمنان برگزار می‌شود، با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه گردشگری اهمیت می‌داد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، حدود ۲۱ مصوبه حمایتی از حوزه گردشگری تصویب و ۱۶۱۰ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و با حجم سرمایه‌گذاری ۹۷ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

او ادامه داد: گردشگری در گفتمان دکتر رئیسی جا گرفت و در زمینه کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای نیز در این دولت گام‌های مهمی برداشته شد.

وی با اشاره به میزبانی سمنان در برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی سمنان پایتخت جاده ابریشم، گفت: باید از ظرفیت‌های این کنفرانس در راستای معرفی سمنان و قابلیت‌های گردشگری آن در داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس در تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در حوزه گردشگری موثر است، اظهار کرد: در کنار برگزاری این کنفرانس می‌توان تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم هستند امضا کرد تا همکاری‌های دانشگاهی توسعه یابد.

سعدالدین، رئیس دانشگاه سمنان نیز با اشاره به اینکه دانشگاه سمنان به‌دنبال توسعه مراکز دانش‌بنیان است، گفت: دانشگاه سمنان در همین ارتباط از همه طرح‌های مرتبط با این موضوع استقبال می‌کند. به همین منظور، تمام ارکان دانشگاه سمنان برای عملیاتی کردن برنامه‌ها بسیج شدند.

او ادامه داد: کنفرانس‌های بین‌المللی زیادی در دانشگاه سمنان برگزار شده و موضوع اولین کنفرانس بین‌المللی جاده ابریشم جزو برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه سمنان است. گردشگری به یک تخصص کامل ارتقا یافته است و از همین رو باید تلاش کنیم از این توسعه بهره‌برداری خوبی برای استان و کشور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه سمنان به‌عنوان تنها نماینده ایران در این اتحادیه بین‌المللی حضور دارد، اظهار کرد: بیش از ۶۰ شهر از ۲۰ کشور عضو اتحادیه شهرهای گردشگری راه ابریشم هستند. 

به گزارش ایسنا، در این آیین از پوستر رویداد بین‌المللی سمنان پایتخت جاده ابریشم با عنوان «راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها» با حضور معاون گردشگری کشور، معاون کمیسیون ملی یونسکو، شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha