• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403030906388
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم در سمنان

افتتاح دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم در سمنان

ایسنا/سمنان دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با حضور معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و معاون کمیسیون ملی یونسکو در سمنان راه‌اندازی شد.

حسین موسوی، شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان، در این آیین که شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، سجادی معاون کمیسیون ملی یونسکو، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای شورا، سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان، با حضور ویدیوکنفرانسی یانگ تون به نمایندگی از مدیرکل اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم کشور چین و مومنی رئیس مرکز میراث ناملموس غرب آسیا افتتاح شد، اظهار کرد: سمنان یک شهر تاریخی است که ۲۶۰۰ سال قدمت دارد.

رئیس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان به موقعیت جغرافیایی ممتاز سمنان اشاره و بیان کرد: سالانه ۱۷ میلیون مسافر و زائر از استان سمنان عبور می‌کنند، اما تاکنون این استان بهره کافی از این ظرفیت نبرده است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها در سمنان، گفت: با برگزاری این کنفرانس، سمنان علاوه بر ظرفیت‌های کم‌نظیر تاریخی و طبیعی‌اش می‌تواند چشم‌اندازی جهانی از خود ارائه دهد.

شهردار سمنان با بیان اینکه راه‌اندازی رسمی مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم در سمنان، اتفاقات خوبی را برای این شهر به‌دنبال دارد، اظهار کرد: در دوره ششم شورای شهر سمنان بیش از ۱۵ مصوبه را به‌صورت خاص برای جاده ابریشم داشتیم.

او افزود: شهر سمنان باید به‌عنوان پایتخت جاده ابریشم در ایران، از ظرفیت‌های این فرصت بین‌المللی برای توسعه شهری خود استفاده کند.

کاشیان، رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان و دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها نیز گزارشی از برگزاری نشست‌ها و اقدامات انجام‌شده برای برگزاری این کنفرانس ارائه کرد و گفت: معرفی سمنان به‌عنوان یک مقصد گردشگری در مسیر راه ابریشم، برندسازی، افزایش شهرت و اعتبار شهر سمنان به‌عنوان یک مقصد گردشگری، توسعه اقتصادی، تسهیل تبادل دانش و شبکه‌سازی، نمایش تنوع فرهنگی و میراث فرهنگی و حمایت از شیوه‌های گردشگری پایدار و توسعه فرهنگ گردشگری پایدار از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

وی اضافه کرد: دفتر دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان به‌عنوان نماینده ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای مسیر راه ابریشم، در خیابان مشاهیر کنار ساختمان شورای شهر سمنان راه‌اندازی شده است.

افتتاح دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم در سمنان


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha