• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403030906427
  • خبرنگار : 71234

شریعتی: به اعتبارنامه تاج‌گردون اعتراض کردیم

شریعتی: به اعتبارنامه تاج‌گردون اعتراض کردیم

منتخب تهران در مجلس دوازدهم از اعترض خود به همراه 6 منتخب دیگر به اعتبارنامه منتخب گچساران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی منتخب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه مجازی ایکس نامه اعتراض جمعی از منتخبان به ⁧اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون⁩ را منتشر کرد.

مالک شریعتی، قاسم روانبخش، زهره سادات لاجوردی، کامران غضنفری، امیرحسین ثابتی، ابراهیم رضائی و روح الله نجابت نامه اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون را امضا کرده‌اند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، هر شعب باید حداکثر ظرف مدت سه‌روز کاری گزارش تأیید آن دسته از اعتبارنامه‌ها را که معترض ندارند، به‌صورت یک‌جا به هیأت رئیسه ارسال کند تا برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

اگر نمایندگان به اعتبارنامه‌ای اعتراض داشته باشند، اعتراض حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری توسط شعبه رسیدگی می‌شود. در صورتی‌که نظر شعبه تائید اعتبارنامه باشد، گزارش تایید آن برای تصمیم‌گیری به مجلس ارائه می‌شود. چنانچه نظر شعبه رد اعتبارنامه باشد، از طریق هیات رئیسه مجلس به کمیسیون تحقیق (که اعضای آن در روز اول فعالیت مجلس و در شعب ۱۵ گانه انتخاب شده‌اند) ارجاع خواهد شد تا پس از رسیدگی و ارائه گزارش، برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

کمیسیون تحقیق موظف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز به دلایل و توضیحات کتبی شعب و معترض یا معترضان رسیدگی کرده و نظرش را پس از استماع و بررسی توضیحات معترض یا معترضان و دفاعیات کتبی یا حضوری نماینده مورد اعتراض، به مجلس ارسال کند.

اگر کمیسیون تحقیق، اعتبارنامه ردشده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تایید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد. در صورتی که نظر کمیسیون رد اعتبارنامه باشد، گزارش آن حداکثر به مدت ۱۵ دقیقه در مجلس مطرح و ادله رد اعتبارنامه ارائه می‌شود. نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش توسط کمیسیون رد شده است حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دفاع از خود دارد ضمن اینکه می‌تواند بخشی از وقت خود را حداکثر به دو نفر از نمایندگان واگذار کند. سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می‌شود؛ چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد، رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می‌کند.

منتخبانی که اعتبارنامه آنان به تصویب نرسیده مانند سایر نمایندگان، از کلیه حقوق اعم از اعلام رای و نامزدشدن برای عضویت در هیات رئیسه و سایرانتخابات برخوردار هستند منتها در زمان بررسی اعتبارنامه خود در شعبه، کمیسیون تحقیق و مجلس حق رای ندارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha