• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403031308881
  • منبع : نمایندگی خوزستان

ادامه ثبت تصاویر گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز و خارج از سایت تکثیر

ادامه ثبت تصاویر گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز و خارج از سایت تکثیر
تصویر گوزن زرد ایرانی ثبت شده در پارک ملی دز

ایسنا/خوزستان رئیس اداره پارک ملی دز از ادامه ثبت تصاویر زیبای گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز و خارج از سایت تکثیر خبر داد.

یاسر رنجبر امروز (۱۳ خردادماه) اظهار کرد: پروژه احیای گوزن زرد ایرانی با معرفی گوزن‌های پرورش‌یافته در سایت احیا و تکثیر در زیستگاه طبیعی جنگل‌های دز و کرخه در سال‌های اخیر توسط سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده و پس از وقایعی همچون سیل و بیماری در دهه ۱۳۹۰، مجددا از ابتدای دهه ۱۴۰۰ از سرگرفته شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حوزه استحفاظی پارک ملی دز، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، گروه‌های مردمی و دوستدار محیط زیست، مسئولان و معتمدان محلی و با همکاری مؤسسه طبیعت و حیات وحش شیردال، پس از چند نوبت رهاسازی گوزن در جنگل‌های منطقه حفاظت شده دز، ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش برای حفاظت این گونه منحصر به فرد، در نوبت‌های مختلف اقدام به مشاهده و ثبت تصویر گوزن‌های آزاد شده در منطقه کرده‌اند.

رنجبر گفت: ثبت تصاویر متعدد از گوزن‌های زردی که به صورت آزاد در حوزه استحفاظی پارک ملی دز زندگی می‌کنند ، نشان‌دهنده پویایی این پروژه است و به تازگی هم ضبط تصویر تولد یک راس گوساله در خارج از سایت، عملکرد مثبت و مؤثر این پروژه را تایید می‌کند.  

وی ادامه داد: این دستاورد باارزش حاصل زحمات و تلاش سازمان حفاظت محیط ‌زیست و مسؤلان و گروه‌های محلی و مؤسسات همکار در این خصوص بوده است. خوشبختانه مشاهده‌های چند راس گوساله در فصل زادآوری، سیاست در پیش گرفته و موفقیت پروژه احیای گوزن زرد ایرانی در خارج از اسارت و زیستگاه این گونه را به طور مشهود نمایان و تایید کرده است و با مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد، انجمن‌ها و دوستداران طبیعت در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد جمعیت بهتری از این گونه خواهیم بود.

رئیس اداره پارک ملی دز گفت: از آقای حاتم چالوچی مدیر انجمن حافظان حیات وحش پارک ملی دز نیز که در ضبط چندین تصویر به ویژه اولین گوساله زرد ایرانی تلاش مضاعف داشته است، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha