• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403031409319
  • خبرنگار : 71951

تمهیدات برگزاری سالگرد ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد در ورامین و پیشوا

تمهیدات برگزاری سالگرد ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد در ورامین و پیشوا

ایسنا/تهران معاون حقوقی،‌ امور مجلس و هماهنگی استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) برنامه های متعدد تاثیرگذار فرهنگی و آیینی در شهرهای ورامین و پیشوا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: ۱۴ و ۱۵خرداد به هم گره خورده اند و در این راستا افتتاح نمایشگاه اسناد ۱۵خرداد، تجلیل از خانواده شهدای ۱۵خرداد، برگزاری مراسم در سطح مساجد شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا، برگزاری مراسم در خاستگاه قیام ۱۵خرداد و زادگاه دو شهید ۱۵خرداد شهیدان عرب مقصودی و طباطبایی در روستای محمدآباد عربها، برگزاری راهپیمایی یوم الله ۱۵خرداد در شهرهای ورامین و پیشوا از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

رییس ستاد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد استات تهران در خصوص رخداد قیام تاریخی ۱۵خرداد نیز گفت: ۱۵خرداد حرکت جمعی دشت ورامین است و این منطقه و بخش بخش آن نقش آفرین بوده اند و دفاع از مرجع تقلید و مبارزه با طاغوت هدف اصلی این حرکت بزرگ بوده است و این ارزشها باید پاسداشت شود.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر زنده نگه داشتن راه نورانی شهدای ۱۵خرداد بیان کرد: فرهنگ ایثار، شهادت و استقامت در این کشور باید با برگزاری مراسم و سخنرانی و تهیه مستندها از راویان حفظ شود و در این راستا گروه های فرهنگی و ادارات و نهادها می توانند به حفظ این مسیر کمک کنند.

حجت الاسلام محمودی در خصوص رحلت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام به مردم دشت ورامین و پیشوا به خاطر قیام ۱۵خرداد عنایت ویژه ای داشتند و در این راستا چندین مرحله مردم این منطقه با پیشگامی آیت الله محمودی به دیدار ایشان در قم رفتند و جمله معروف آقایان و جوانان معظم ورامینی به ما حق ویژه ای دارند و در ۱۵خرداد زحمت کشیدند را در سال ۱۳۵۸ ابراز کردند و در دیدار دیگر بنده به عنوان نماینده مردم ورامین متنی را در کنار ایشان در مدرسه فیضیه قرائت کردم و این نشان دهنده لطف ایشان به مردم این منطقه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha