• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403031510049
  • خبرنگار : 71938

ظهره‌وند: شورای حکام به دنبال اثرگذاری بر انتخابات ایران است

ظهره‌وند: شورای حکام به دنبال اثرگذاری بر انتخابات ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سناریوی تکراری غرب برای محدودیت در فعالیت هسته‌ای ایران درحالی در دو دهه اخیر دنبال می‌شود که این سناریو در ایام انتخابات شدت بیشتری پیدا کرده است تا به نوعی پشتیبان جریانی در ایران باشد که طرفدار برجام و مذاکره با غربی‌ها هستند.

ابوالفضل ظهره‌وند نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارائه پیش نویس قطعنامه علیه ایران توسط سه کشور اروپایی اظهار داشت: سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در اقدامی غیرسازنده، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام ارائه کرده‌اند که در آن ضمن تکرار ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، تعاملات گسترده و رو به جلو میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران را نادیده گرفته و درخواست‌ها برای افزایش همکاری‌های دو طرف را تکرار کرده است. اهداف این سه کشور خیلی روشن است و در راستای همان سناریویی است که آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند؛ یعنی به دنبال ایجاد یک فشار روانی بر ایران هستند تا با طرح این موضوع که ایرانی‌ها نتوانستند غرب را در مسائل هسته‌ای متقاعد کنند، خواستار افزایش فشار بر ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شوند.

وی ادامه داد: اما عدم دخالت آمریکایی‌ها در این موضوع بسیار جالب است و مسئولیت کار را به ظاهر بر عهده سه کشور اروپایی قرار داده‌اند. سناریوی تکراری غرب برای محدودیت در فعالیت هسته‌ای ایران درحالی در دو دهه اخیر دنبال می‌شود که این سناریو در ایام انتخابات شدت بیشتری پیدا کرده است تا به نوعی پشتیبان جریانی در ایران باشد که طرفدار برجام و مذاکره با غربی‌ها هستند و این در واقع یک طرح و توطئه آمریکایی - انگلیسی است.

ظهره‌وند در پایان با اشاره به این که ایران همواره در بحث هسته‌ای مسیر خود را رفته است و ادعاهای برساخته غربی‌ها نمی‌تواند خللی در فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ایجاد کند، گفت این غربی‌ها بودند که در ابتدا از برجام خارج شدند و حالا برای مذاکره و برگشت به توافقات هسته‌ای آنان باید پیش قدم شوند. از سوی دیگر میزان و سطح غنی سازی اورانیوم در هیچ کجای اساسنامه آژانس نیامده است و این نگرانی‌های دروغین آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی هیچ ارزشی برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha