• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031911863
  • خبرنگار : 71129

بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد

بایدن از زلنسکی عذرخواهی کرد

بایدن از زلنسکی بابت تاخیر چندین ماهه تایید کمک‌های نظامی به اوکراین عذرخواهی کرد و تقصیر را به گردن جمهوری خواهان انداخت و قول داد که در کنار اوکراین بماند.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود گفت: «من بابت چندین هفته تاخیر در تصویب لایحه کمک نظامی به کی‌یف عذرخواهی می‌کنم چون ما برای تصویب این لایحه به مشکل برخوردیم.»

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، وی ادامه داد: «مقصر اصلی این تاخیر جمهوری خواهان بودند اما آمریکا به صورت کامل از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت می‌کند.»

کنگره آمریکا در نهایت با بسته ۶۱ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در آوریل ۲۰۲۴ موافقت کرد و ارسال تسلیحات به اوکراین اکنون در جریان است. روز جمعه نیز بایدن بسته کمکی ۲۲۵ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد که با هدف احیای شبکه برق آسیب دیده این کشور در نظر گرفته شده است. همچنین این بسته کمکی برای سیستم دفاع هوایی اوکراین نیز اختصاص می‌یابد.

دیدار بین بایدن و زلنسکی و تعهد حمایت کامل از اوکراین در برهه‌ای جدی از جنگ کی‌یف و روسیه انجام شده است.

زلنسکی نیز از بایدن بابت حمایت چشمگیر از سوی آمریکا در نبرد علیه روسیه قدردانی کرد و تلاش‌های آمریکا را با جنگ علیه هیتلر مقایسه کرد.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: «در خلال جنگ دوم جهانی، آمریکا به نجات جان انسان‌ها و نجات اروپا کمک کرد. ما روی حمایت‌های آمریکا و همراهی‌اش حساب می‌کنیم.»

دیدار زلنسکی و بایدن در مراسم سالگرد نرماندی نخستین دیدار بین سران آمریکا و اوکراین از دسامبر است.

اگرچه دیدار بین دو طرف تمامی توقعات زلنسکی را از آمریکا برآورده نکرد اما تغییر رویکرد بایدن در استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه اهدافی در داخل خاک روسیه که مورد حمایت دیگر کشورهای عضو ناتو نیز قرار گرفته، احتمال واکنش متقابل از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha