• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031912454
  • خبرنگار : 50034

آیت‌الله طه محمدی محور وحدت در همدان بود

آیت‌الله طه محمدی محور وحدت در همدان بود

ایسنا/همدان قائم مقام بنیاد بوعلی با بیان اینکه آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی محور وحدت استان همدان بود، گفت: این عالم فرزانه در طول ۱۳ سال ریاست بنیاد بوعلی تلاش داشت مباحث عقلی و حکمی را در همدان پایه‌گذاری و تقویت کند.

توکل دارایی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله طه محمدی نماینده پیشین ولی‌فقیه در استان همدان و رئیس بنیاد بوعلی، اظهارکرد:  آیت‌الله طه محمدی به تکریم و پاسداشت بزرگان حکمت و فلسفه و مشاهیر و مفاخر عرفانی همدان اهتمام داشت.
وی با بیان اینکه بزرگداشت‌هایی که در همدان برگزار می‌شد به همت و پشتیبانی ایشان بود، تصریح کرد: از بزرگداشت ملاحسین قلی شوندی تا میرسیدعلی همدانی، خواجه رشیدالدین فضل الله و ابن سینا در طول دوره ای که ایشان ریاست بنیاد بوعلی را برعهده داشت برگزار شد.

دارایی بیان کرد: آیت الله غیاث الدین طه محمدی مبتکر برگزاری نماز جماعت و تفسیر قرآن در آرامگاه بوعلی در ماه مبارک رمضان بود.
وی با اشاره به اینکه آیت الله طه محمدی در راستای معرفی بین‌المللی ابن سینا به کشورهای مختلف سفر داشت، اظهار کرد: نسبت به تخریب‌هایی که احیانا در میراث بزرگ علم و فرهنگ استان صورت می‌گرفت حساسیت به خرج می‌داد و منتقد بود.

معاون پژوهش و نوآوری بنیاد بوعلی با تأکید براینکه وی محور وحدت استان همدان بود، خاطرنشان کرد: هیچ حرفی که منجر به تفرقه‌افکنی شود از زبان ایشان خارج نشد و به عقیده بنده تا مدت‌ها جای ایشان در استان پر نخواهد شد.

دارایی با بیان اینکه آیت‌الله طه محمدی عشق و علاقه زیادی به همدان داشت و سالهای سال بدون هیچ چشم داشتی خود را وقف مردم این دیار کرده بود، یادآور شد: در طول فعالیت حوزوی و تبلیغی خود که قریب به ۶۰ سال بود متخلق به اخلاق حسنه اسلامی، مدارا، برادری و همنشینی با آحاد مردم بودند.

وی تأکید کرد: کارنامه ایشان نشان دهنده این است که سیر حرکتی زندگی ایشان همیشه اهل رعایت مسائل اخلاقی و استاد عرفان و فلسفه بوده است.

قائم مقام بنیاد بوعلی با بیان اینکه آیت الله طه محمدی بیش از هر چیز اهل مدارا در حوزه سیاسی و فرهنگی بود، ادامه داد: آیت‌الله طه محمدی تندخو نبود و اگر نقدی به مقامات ارشد و میانی داشت به صورت برادرانه و در خلوت مطرح می‌کرد.

دارایی با اشاره به اینکه آیت الله طه محمدی اهل جنجال و مصاحبه علیه کسی نبود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله طه محمدی با وجود انتقادات، در تریبون نماز جمعه و یا مصاحبه‌ها علیه کسی صحبت نمی‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha