• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032012921
  • خبرنگار : 71592

یورش ارتش صهیونیستی به کرانه باختری و تعداد بازداشتی‌ها به ۹ هزار و ۱۲۵ تن رسید

یورش ارتش صهیونیستی به کرانه باختری و تعداد بازداشتی‌ها به ۹ هزار و ۱۲۵ تن رسید

با تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه، نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنین به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات خود را در کرانه باختری افزایش داده که صدها شهید و هزاران مجروح بر جای گذاشته است.

فعالان از درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس خبر می‌دهند. در شهر جنین، واقع در کرانه باختری هم نیروهای اشغالگر یورش برده و تعدادی را بازداشت کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به منطقه جنوبی شهر الخلیل یورش برده، تعدادی از خانه‌ها را تفتیش کرده و سه فلسطینی را بازداشت کردند.

شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست هم در شهرک قدیم در الخلیل به‌شکل تحریک‌آمیزی اقدام به گشت‌زنی کرده و در میان حراست شدید نیروهای اشغالگر که برخی فروشگاه‌های تجاری را بسته و مانع از تردد شهروندان شدند، وارد مسجدالاقصی شدند.

همچنین شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مساحت گسترده‌ای از اراضی در غرب الخلیل را به آتش کشیدند و آتش تا مساحت گسترده‌ای از باغ‌های فلسطینی‌ها کشیده شد. نیروهای اشغالگر مانع از ورود مالکان اراضی برای خاموش کردن آتش شدند و دو تن از آنها را بازداشت کردند.

در این راستا باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد: اشغالگران ۲۲ فلسطینی از جمله کودکان، زنان و اسیران سابق را عصر دیروز و صبح امروز در کرانه باختری بازداشت کردند.

باشگاه اسرای فلسطینی تاکید کرد: تعداد دستگیری‌های انجام شده توسط اشغالگران در کرانه باختری از هفت اکتبر به ۹ هزار و ۱۲۵ نفر افزایش یافته است. عمده دستگیری‌ها در استان جنین متمرکز بود در حالی که بقیه دستگیری‌ها در استان‌های الخلیل، طولکرم، رام الله، قلقیلیه و اریحا رخ داد.

هیئت مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی هم اعلام کرد نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست طی ماه مه بیش از ۱۱۰۰ حمله در کرانه باختری داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha